עובדות שלא ידעתם

הידעתם מהו החומר האורגני החזק בעולם?

לאיזה זוחל יש שני ראשים, איך הצרצר מצרצר ומיהו דורס הלילה הגדול ביותר? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם לאיזה זוחל יש שני ראשים? "מוֹלֶךְ קוצני" הוא שמו של זוחל אוסטרלי, מעין לטאה בעלת צבע חום שמסייע לה להסוואה. אורכו של המולך הקוצני הוא כ-20 ס"מ, והוא מסוגל לחיות זמן רב בתנאים מדבריים בזכות תעלות מיוחדות על עורו, שמזרימות את טיפות הטל ישירות אל פיו. על צווארו נושא בעל החיים הייחודי הזה מעין ראש נוסף, אותו הוא מציג לתוקפיו כהטעיה, על מנת להגן על עצמו.

• הידעתם למה בוכים כשחותכים בצל? אדי הבצל הם גז גופריתי שמתפרק מתוך אנזים מיוחד שבבצל, כאשר הוא נחתך. הגז מרחיק מכרסמים ובעלי חיים שמנסים לאכול את הבצלים. כאשר הגז פוגע בעין – מופרשות דמעות המגנות על העין מהגירוי.

• הידעתם מהו החומר האורגני החזק בעולם? אלה הם קורי העכביש. קוטרם בסך הכל מיקרונים בודדים, אך הם גמישים מאוד וחזקים מאוד – פי כמה וכמה מחוטי פלדה באותו הקוטר.

• הידעתם מדוע הצרצר מצרצר? הצרצר הוא חרק רעשני במיוחד. את הרעש הוא משמיע מסיבות שונות, בעיקר כדי להרתיע יריבים. הצרצור נוצר מחיכוך של הרגליים האחוריות של הצרצר בווריד של הכנפיים הקדמיות שלו, בדומה להעברת קשת על מיתר.

• הידעתם איך המיקרוגל מחמם? גלי המיקרוגל הם גלים אלקטרו מגנטיים, בעלי קרינה חזקה מאוד. הקרינה דוחפת את מולקולות המים שבמזון ויוצרת בהן חיכוך גדול – שיוצר את החום.

• הידעתם מדוע יש עצים שעליהם לא נושרים? עצים ירוקי עד ממשיכים להזרים מוהל (המזון שהעצים סופגים מן האדמה) אל הענפים והעלים כל השנה. העלים שממשיכים לקבל מזון, נותרים ירוקים וחזקים, ולכן גם לא נושרים.

• הידעתם מיהו דורס הלילה הגדול ביותר? האוח הוא מין של דורסי לילה, מהגדולים בעולם. הגדול שבהם הוא האוח המצוי, שנפוץ גם בישראל.

תגיות:קורי עכבישעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה