סיון רהב מאיר

כיצד אנחנו יכולים לפרוח? סיון רהב מאיר בפוסט מיוחד לט"ו בשבט

סיון רהב מאיר שמעה הרצאה של חקלאי בשנת שמיטה, שגרם לה להסכתכל לגמרי אחרת על הטבע ועלינו. צפו

אא

ט"ו בשבט שמח! בראש השנה לאילנות, שחל היום, זכיתי לשמוע הרצאה של חקלאי, שלומי הרשקוביץ, ולהסתכל אחריה לגמרי אחרת על הטבע ועלינו.

שלומי תיאר בסדנת "נפגשות" איך גרגירי החומוס שהוא שותל במושב יסודות הופכים לסלטי חומוס צבר, ואיך התירס שהוא מגדל הופך לדוריטוס.  

הוא סיפר לנו כמה מפריע לו שאנשים מתלוננים כשיורד גשם, בעוד עבורו ועבור משפחתו זה יום חג. הוא מרים עיניים לשמיים כל השנה ומחכה לגשמים, ובאותו זמן אנשים שאינם חקלאים מדברים על מכוניות שהשפריצו עליהם מים משלולית, או על תוכניות שהתבטלו. "גשם זה ברכה. התבלבלנו, הוא לא יורד רק בשבילי", הזכיר שלומי.

השנה, בשנת השמיטה, שלומי לא עובד בכלל בשדה: "השנה הזו היא סדנה שעוזרת לי להיזכר שאני לא מנהל את העולם. כמו שפעם בשבוע יש שבת, זוהי ממש שבת של הארץ שמגיעה פעם בשבע שנים. אני לא מצליח לדמיין מקצוע שבו עובדים כל הזמן ולא שובתים פעם בשבע שנים... מוזר".

שמנו לב ששלומי לובש בגדים חגיגיים ולא בגדי עבודה וחשבנו שזה לכבוד ט"ו בשבט, אבל הוא הסביר: "ככה אני מתלבש לאורך כל שנת השמיטה, מבחינתי זו שנה שכולה שבת ואני מקפיד ללבוש בה בגדי שבת. בסוף השנה אחזור לבגדי העבודה, לשדה".

לסיום הראה לנו שלומי סרטון מרתק שמתעד מקרוב את תהליך הצמיחה בטבע. "שימו לב איך הגרעין שולח שורשים ואז מצליח לפרוץ אל מעל האדמה, שהיא הרבה יותר כבדה ממנו. איזה פוטנציאל עצום ואיזה כוח של חיים מסתתר בגרעין קטנטן. גם בנו גנוזים כוחות עצומים כאלה, גם אנחנו יכולים לפרוח ולהתפתח, בפרט בט"ו בשבט". 

צפו בסרטון:

 

תגיות:סיון רהב מאירטו בשבט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה