חדשות בריאות

בתי החולים מגלים סימני קריסה: 8,000 אנשי צוות בבידוד

בתי החולים מדווחים על שני אתגרים קשים: האחד – כמות החולים, והשני – מאות אנשי צוות בבידוד. העומס גדול. מחלקות קורונה נוספות נפתחו במספר בתי חולים

  • ט"ו שבט התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בתי החולים מדווחים על עומסים חריגים, בשל העלייה בכמות האשפוזים, ובמקביל לכניסתם לבידוד של קרוב ל-8,000 אנשי צוות.

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד סגר אתמול זמנית את חדר המיון בגלל עומס של חולים, ומחסור חמור בכוח אדם מטפל. האמבולנסים שהגיעו לאסותא הופנו לבתי חולים אחרים.

ד"ר ארז בירנבוים, מנהל בית החולים, הסביר את הסיבה לסגירת המיון לאמבולנסים במשך שעתיים במהלך הבוקר: "כשכמות החולים במיון עולה ולא מאפשרת לקבל חולים חדשים, אז לחולים שצריכים אשפוז אין מקום להתאשפז במחלקות הפנימיות אז אנחנו מבקשים הקלה מסוימת בהגעה לחדר המיון כי אין איפה לאשפוז את החולים. זה קשור לתחלואת הקורונה והשפעת במקביל, זה יוצר עומס על כל חדרי המיון בישראל. אין לנו חולה אחד שזקוק להנשמה וזה מחזק את האמירה שמדובר בקורונה עם מאפיינים שונים לעומת הגלים הקודמים. משך האשפוז הוא יותר קצר, אך ברור שמי שלא מחוסן פגיע הרבה יותר לעומת מחוסנים".

בבתי חולים נוספים מתאים מציאות דומה. בבית החולים אסף הרופא קיים עומס גדול, ונפתחה מחלקה רביעית של קורונה. לדברי ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת בית החולים, יש במקום כבר 4 מחלקות עמוסות, עם 80 מאושפזים. "רוב החולים הקשים מבוגרים יותר וחלקם הגדול עם מחלות רקע. אין ספק שזה לא החולים הקשים של הגלים הקודמים, שהיו מאוד קשים. מצד שני, העומס מאוד גדול. נאלצנו לפתוח מחלקה רביעית של קורונה, וזה המון.

בתי החולים מתמודדים בימים אלו עם שני אתגרים: האחד – כמות החולים, והשני – הצוותים בבידוד. יותר מ-100 עובדים בבית החולים אסף הרופא בבידוד, והעומס על הצוות הנוכח בלתי נתפס: "ברגע שיש קורונה במספרים כאלו, יש המון שהגיעו לבית החולים מסיבות אחרות והתגלו כחיוביים לקורונה. כרגע בבית החולים מעל ל-100 אנשי צוות בבידוד. קורה לנו הרבה שסגרנו את המיון לקליטת אמבולנסים, בזמן שבו יש המון חולים שמגיעים ועוצרים את ההגעה של אמבולנסים עד שקצת נרגע. כך גם כל בתי החולים, כולנו כמקשה אחת עוזרים אחד לשני. אנשי המודלים אומרים שעוד לא הגענו לשיא אך אנו לקראתו. אין לי שום יכולת לשער או לנבא, אבל אנחנו חוששים מעומסים מאוד גדולים ועם הרבה פחות צוות".

מספר בתי חולים פתחו בימים האחרונים מחלקות קורונה נוספות. ביניהם: בית החולים הדסה עין כרם, הגליל, שערי צדק וברזילי.

אמש (ראשון) פרסם משרד הבריאות כי ישנם 436 חולי קורונה המאושפזים במצב קשה בבתי החולים. מספר המונשמים נמוך באופן יחסי לכמות המאושפזים: 96. מספר החולים הפעילים כעת עומד על 259,204. אתמול בוצעו 286,052 בדיקות. 9.5% מתוכם נמצאו חיוביות. 197,313 בני אדם שוהים בבידוד. מקדם ההדבקה ירד במעט ל-1.59.

תגיות:קורונהקריסהבידודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה