חדשות בארץ

עסקת הטיעון תתפוצץ? נתניהו בפגישה מכרעת. מפגינים מבחוץ

פגישה משמעותית נערכה הערב בביתו של עו"ד בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו. האם העסקה תיחתם, או תתפוצץ ברגע האחרון?

  • י"ד שבט התשפ"ב
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הערב (ראשון) מגעים משמעותיים לחתימה על עסקת טיעון בין יו"ר האופוזיציה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט: פגישה מכרעת מתקיימת בשעה זו בביתו של עו"ד בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו. בפגישה משתתפים: רה"מ לשעבר בנימין נתניהו, רעייתו שרה, שני בניהם יאיר ואבנר, עו"ד בן צור ופרקליט נוסף של נתניהו, עו"ד עמית חדד. מחוץ לביתו של בן צור מתאספים מספר פעילי שמאל שמפגינים כנגד החתימה על העסקה.

על פי הדיווחים, משפחת נתניהו מתנגדת לחתימה על העסקה. מנגד, עורכי דינו של נתניהו מנסים לשכנע שמדובר ב"עסקה חלומית" לנתניהו כהגדרתם, ושהוא חייב לחתום עליה.

בכיר בפרקליטות צוטט הערב באמרו שאפסו הסיכויים לחתימה בין נתניהו למנדלבליט על עסקה. "הסיכוי שיהיה פה הסדר הוא קטן מאוד עד כדי קלוש. התקשורת הולכת הרבה יותר קדימה מהמציאות. גם אם ההגנה תסכים לתנאים של היועץ, ויקרה הבלתי אפשרי ונתניהו יסכים להיפרד מהקריירה הפוליטית שלו – עדיין צריך לנהל משא ומתן מול הפרקליטות על כל תג ותו. זה אירוע שלם. מבחינה מעשית אין כמעט זמן".

היום דווח ב'הארץ' כי מקורביו של נתניהו בוחנים את האפשרות לפיה הוא יוכל להישאר יו"ר הליכוד, גם במידה וייאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים. ההחלטה תתקבל בבית הדין של הליכוד, גוף פנימי של המפלגה שבראשו עומד מזה שנים השופט בדימוס מיכאל קליינר.

נקודת הוויכוח בין שני הצדדים היא סעיף הטלת הקלון על נתניהו. בעוד היועמ"ש מנדלבליט מתעקש על סעיף זה, משמעות הדבר כי נתניהו לא יוכל לחזור לפוליטיקה במשך שבע שנים. כעת בודקים מקורביו אם יוכל רה"מ לשעבר להישאר בזמן הזה יו"ר הליכוד. לפי הדיווח, לדעת כלל הגורמים שעמם התייעץ נתניהו, אם הוא יחתום על הסדר הטיעון ויתפטר מהכנסת - הוא לא יחויב להתפטר מראשות הליכוד מיד, אלא אם יבחר לעשות זאת מרצונו.

עם זאת, מקורבי נתניהו חוששים ממספר סעיפים הכתובים בתקנון מפלגת הליכוד. על פי סעיפים אלו, אדם שנידון לעונש מאסר בפועל של יותר משלושה חודשים לא יוכל מלהתמודד על תפקיד בתנועה. עוד על פי התקנון, בית הדין של תנועת הליכוד יכול להרחיק ממנה חבר ליכוד שהורשע בעבירה שיש עמה קלון. אמנם סעיפים אלו מראים כי נתניהו ייאלץ להתפטר מתפקידו כיו"ר, נראה כי הדבר אינו חד משמעי. זאת מכיוון שהתהליך המשפטי בבית הדין של התנועה עשוי להימשך שבועות עד חודשים.

במקביל, הערב נערכו מספר סקרים בנוגע לעמדת הציבור על עסקת הטיעון. על פי סקר חדשות 13 שנערך ע"י פרופ' קמיל פוקס, 9 אחוזים בלבד תומכים בעסקת הטיעון עם נתניהו, לעומת 46 אחוזים שמתנגדים. בקרב מצביעי הליכוד 41 אחוזים מתנגדים. בקרב מצביעי הקואליציה 54 אחוזים מתנגדים. בקרב המגזר הלא-יהודי, רוב מוחץ נגד עסקת טיעון – 67 אחוזים.

עוד נבדק בסקר האם דעת האזרחים הינה בעד או נגד הטלת קלון על נתניהו והרחקתו ל-7 שנים מהחיים הציבוריים. 49 אחוזים השיבו כי הם, בעד מול 40 אחוזים שהשיבו נגד. בקרב מצביעי הליכוד, רק 12 אחוזים תומכים בהטלת קלון והרחקת נתניהו ל-7 שנים, מול 75 אחוזים המתנגדים. המספרים הפוכים בקרב מצביעי הקואליציה.

בנוגע לעתיד ממשלת בנט-לפיד אם ייחתם הסדר טיעון עם נתניהו – 34 אחוזים תומכים בהמשכה, מול 18 אחוזים שתמכו בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו. הרוב, 38 אחוזים, השיבו כי הם תומכים בהליכה לבחירות. בקרב מצביעי הליכוד, הרוב המכריע, 66 אחוזים, תומכים בבחירות, מול 17 אחוזים שתומכים בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו.

השאלה האחרונה בסקר הופנתה למצביעי הליכוד. במידה ואכן תיחתם עסקה ונתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים, מי יהיה יורשו? 36 אחוזים רוצים את ניר ברקת, 10 אחוזים תומכים בישראל כ"ץ, 8 אחוזים באמיר אוחנה, 7 אחוזים ביולי אדלשטיין ו-5 אחוזים במירי רגב. גם בקרב מצביעי הקואליציה ברקת מוביל.

תגיות:עסקת טיעוןד"ר מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה