חדשות בארץ

גשמים עזים, הצפות וחילוצים: יותר מ-100 מ"מ גשם ירד ביממה האחרונה

ברחבי הארץ ירדו היום גשמים עזים, רחובות רבים הוצפו. שיא הגשם נמדד ביישוב שבמועצת חוף אשקלון: יותר מ-100 מ"מ בתוך 24 שעות

  • י"ד שבט התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

גשמים עזים ברחבי הארץ: החל מיום חמישי האחרון, ועדיין, גשמים רבים יורדים ברחבים הארץ. רחובות רבים הוצפו.

שיא הגשם נמדד ביישוב שבמועצת חוף אשקלון, כאשר נמדדו שם יותר מ-100 מ"מ שירדו ב-24 שעות. מתחילת המערכת, לפני שלושה ימים, נרשם שיא הגשם בבית גמלאל. שם ירדו מיום חמישי ועד הבוקר 165 מ"מ.

בקבוצת יבנה נמדדו 80 מ"מ ביממה האחרונה, בנגבה – 74, באשקלון – 57. בירושלים – 52. בתל אביב 45 מ"מ, בחיפה 15 ובבאר שבע 12. משעות הבוקר ירדו גם משקעים דרומה מבאר שבע, אבל בכמויות נמוכות יחסית.

במפלס התחתון באתר החרמון ירדו כ-10 ס"מ שלג, ובמפלס העליון - כ-25 ס"מ שלג. הטמפרטורה במפלס התחתון עומדת על מינוס מעלה, ויורד שלג קל לסירוגין. האתר עצמו סגור היום למבקרים וייפתח מחר.

בנחל ארזה שסמוך לירושלים חולצו שני מטיילים שתועדו יושבים על גג רכב שטח וממתינים לסיוע. צוותי כבאות והצלה מבית שמש ומירושלים שהגיעו למקום ייצבו את הרכב לפני פעולות החילוץ.

בנחל קנה שבשומרון חולצו שני צעירים, איתמר בן 19 ואחיו הצעיר בן ה-11, שנתקעו בשיטפונות העזים. מים החלו להיכנס לרכב, והשניים, ששמרו כל העת על קשר בשיחת וידיאו, קיבלו הדרכה כיצד לנהוג. אחד מהם הצליח לעלות בכוחות עצמו על גג הרכב, והשני חולץ רגלית. לאחר החילוץ, טופלו השניים על ידי מד"א כשהם סובלים מהיפותרמיה ומצבם מוגדר קל.

איתמר, הגדול מהשניים, שחזר ל-ynet את שאירע: "נכנסנו לתוואי הנחל עם הרכב. אחי הקטן היה איתי. בשלב מסוים הרגשתי שאני מאבד שליטה על הרכב. לא רוורס, לא קדימה, לא ברקס. כלום. באותו שלב התקשרנו לחילוץ ולכוחות. לאט לאט גם המים התחילו להיכנס לרכב. באותו הזמן באמת היינו בלחץ. כי כבר ראינו מקרים כאלה בעבר. ואז, אחרי בערך חצי שעה, הגיע אלינו מתנדב בריצה. הוא הוציא את אח שלי על הכתפיים. הרכב כבר שקע, ואני יצאתי דרך החלון ואז חולצתי. אלו רגעים מלחיצים. זה יכול היה להיגמר באסון, אבל ברוך השם ניצלנו".

הצפות משמעותיות היו גם בלוד, ובשל כך פונו בתים משכונת נווה ירק. פארק המדע ברחובות הפך לנהר. הצפות נרשמו גם בכביש 4 בין אשדוד לאשקלון. הכביש בין בקה אל גרבייה לג'ת נחסם. בכפר קאסם חולצו גבר וילדה שרכבם נתקע בכביש המוצף.

הגשם צפוי להתחדש בשעות הלילה בצפון ובמרכז. יש סיכוי לשיטפונות בדרום. הלילה צפוי להיות קר מאוד.

מחר (שני) יהיה בהיר, אך הקור העז יימשך.

ביום שלישי ירדו הטמפרטורות באופן ניכר, וייעשה קר עוד יותר. לא צפויים גשמים. בשלישי בלילה יחל לרדת גשם באזור הצפון, והוא יתפשט עד למרכז.

ביום רביעי יתחזק הגשם, ושלג צפוי בחרמון וייתכן שגם בהרי הצפון.

בחמישי צפוי הקור להימשך, אך ללא גשם.

תגיות:גשמים עזיםמזג האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה