חדשות בארץ

האסון בבקעת הירדן: הרמטכ"ל כוכבי הודיע על הקמת ועדת בדיקה

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת התקרית הקשה בבקעת הירדן והודיע על הקמת ועדת בדיקה בראשות אלוף במילואים: "נרד לעומק הדברים ונעשה זאת בטווח הזמן המיידי"

כוכבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כוכבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הודיע הבוקר (חמישי) על הקמת ועדה בראשות אלוף במילואים לבדיקת נסיבות התקרית הקשה בבקעת הירדן, בה נהרגו אמש שני קציני צה"ל, רב-סרן אופק אהרון ורב-סרן איתמר אלחרר ז"ל, כתוצאה מטעות בזיהוי.

כוכבי הגיע לזירת האירוע, קיים במקום תחקור ושוחח עם מפקדים, ביניהם מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד עוצבת האש תת-אלוף עופר וינטר, מפקד חטיבת הקומנדו אלוף-משנה מני ליברטי ומפקדים נוספים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ"ל: "האירוע הלילה הוא אירוע קשה ביותר ומצער מאוד. אני מבקש לשלוח את תנחומיי העמוקים למשפחות ההרוגים, משפחת אהרון ומשפחת אלחרר, ואני רוצה לחזק את כל החיילים והמפקדים המעורבים באירוע".

‏"השמירה על חיי אדם היא בראש מעיינינו, וחובתנו לתחקר את האירוע ביסודיות ולהפיק ממנו לקחים בכל התחומים, בכל הנושאים ובכל רמות הפיקוד", הצהיר כוכבי. "התחלנו באופן מיידי בתחקור האירוע, ובנוסף לכך כבר היום תקום ועדת בדיקה בראשות אלוף במילואים ובהשתתפות מפקדים ומומחים רלוונטיים. נרד לעומק הדברים ונעשה זאת בטווח הזמן המיידי".

(צילום: דובר צה"ל)

‏"במקביל, הוריתי על יום של עוצר פעילות בכל הצבא, שמטרתו למידה של האירועים שהתרחשו לאחרונה בצה"ל. חובה על כולנו ללמוד אותם, להעמיק בהם וליישם את הלקחים בהתאם. אסור לנו לפסוח על אף סעיף בכדי למנוע את האירוע הבא. צה"ל נבחן בפעילות המבצעית והישגיה ובאיכות האימונים, אך לא פחות מכך בשמירה על חיי אדם. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע אירועים מסוג זה".

אהרון ואלחרר שימשו כמפקדי פלגה ביחידת "אגוז" של חטיבת הקומנדו. התקרית הקשה התרחשה סמוך לשעה 23:00. מהתחקיר הראשוני עולה, כי השניים יצאו בתום אימון לפטרול מסביב למחנה. הם זיהו דמות חשודה, וביצעו נגדה נוהל מעצר חשוד במסגרתו ירו באוויר. קצין נוסף ששהה באזור חשב שמדובר במחבלים וירה לעברם. לאחר ניסיונות החייאה נקבע מותם של אהרון ואלחרר.

תגיות:תאונהצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה