חדשות בריאות

"הורים לא יוצאים לעבוד. ילדים בבית. אבל ’הכל טוב. הוצאנו את ישראל מהכאוס’

ח"כ עמיחי שיקלי התייחס לכאוס הבלתי נתפס במדינת ישראל: "בתי ספר וגנים נסגרים מיוזמתם, אבל 'הכל טוב'"

  • י' שבט התשפ"ב
 ח"כ עמיחי שיקלי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90) ח"כ עמיחי שיקלי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי התייחס לכאוס הבלתי נתפס סביב מחדל הקורונה בישראל. "ילדים בבתים, גנים ובתי ספר נסגרים מיוזמתם, הורים לא יוצאים לעבוד, אבל 'הכל טוב', 'הוצאנו את ישראל מהכאוס' ו'עופו לנו מהעיניים'", כתב שיקלי והוסיף: "לאזרחי ישראל מגיעה הנהגה רצינית ואחראית יותר, שלא ממהרת להכריז 'ניצחנו את הפייק קורונה', שמבינה שלמול מגפות – ניצחון הוא לא היעד אלא התמודדות חכמה".

מדינת ישראל נמצאת כרגע בשיאו של גל הקורונה החמישי, והמחדל חוגג: הורים רבים נשארים עם ילדים מבודדים בבית ומפסידים ימי עבודה, הנחיות משרד הבריאות משנות לעיתים קרובות וסותרות אחת את השניה, אין בדיקות ביתיות זמינות, משרד הבריאות לא נערך כראוי, והאזרחים במצוקה.

מחיר בדיקות אנטיגן, המוטל על האזרחים עצמם, עלול להגיע למאות שקלים בחודש למשפחה בת מספר ילדים. בתי ספר רבים נסגרים מיוזמתם. מסיבות הדבקה מטורפות מתרחשות בגני הילדים. הורים רבים נאלצים לעמוד לעתים שעות בעמדות הבדיקה, מפספסים ימי עבודה, ילדים עומדים בקור, לא מקבלים תשובה בזמן ולעתים פשוט מאבדים את התשובה שלהם.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, התייחסה הבוקר לדיבורים סביב אפשרות של סגירת מערכת החינוך. "היום אנו זוכים לתמיכה מקיפה של מומחים בכך שאסור לסגור את מערכת החינוך", אמרה. "יותר ויותר מבינים שהנזק לילדים בסגירתה הוא עצום ואנו רואים בימים אלה את ההשלכות הקשות של הסגרים שהיו על הילדים. שיח על סגירת מערכת החינוך פוגע בילדים ובהורים. אחרי שנה וחצי מורכבות ומצוקות נפשיות שפיתחו התלמידים, נאבקנו לפתוח את הלימודים באחד בספטמבר למרות הביקורת והתחייבנו לשמור על רצף לימודי למען היציבות והחוסן הנפשי של ילדינו - וכך נעשה גם בימים הלא פשוטים הללו".

עוד אמרה שרת החינוך: "אני ערה לבעיות ולאתגרים העולים מהשטח. אנו בימים לא קלים ולא הכל מושלם אבל אנחנו חייבים את זה לשגרה לילדים שלנו. בכל העולם מתמודדים עם גל נדבקים גבוה וברוב המקומות מערכת החינוך היא קודש קודשים. אנו נמצה את כל הכלים שברשותינו לשמור לילדים על מסגרת פתוחה, ונכון להיום כ-90% מהתלמידים מגיעים לבית הספר".

"אמשיך להילחם על הכיתה הירוקה כדי לצמצם בידודים מיותרים כי זה גורם משמעותי שיסייע בשמירת היציבות והרצף החינוכי בכיתות היסוד וגם יסייע להורים ויקל עליהם. המשימה העיקרית שלנו - לשמור לילדים ולהורים על שגרה מירבית", הוסיפה שרת החינוך.

דברים דומים אמרה הבוקר גם מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ל-103FM. "המדיניות שלנו היא עקבית, להשאיר את מוסדות החינוך פתוחים", אמרה. "אנחנו מאמינים שגם כשנתוני התחלואה עולים, הערך הגדול ביותר הוא השמירה על השגרה של הילדים", אמרה. "תוצאות הלמידה מרחוק בישראל הן נוראיות. כל זמן שהמשק פתוח, בתי הספר יהיו פתוחים".

תגיות:עמיחי שיקליקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה