חדשות בריאות

מבודדים? שימו לב: המדינה תממן ימי בידוד לשכירים ועצמאיים

שיפור במצבם של עצמאיים ושכירים: משרד האוצר מציג מתווה חדש של סיוע כלכלי למבודדים

  • י' שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד האוצר הציג אמש (שלישי) את המתווה החדש של סיוע כלכלי למבודדים. במסגרתו המתווה לשכירים ישופר, ומתווה חדש של ימי בידוד לעצמאיים יאושר בכנסת. החוק שיאפשר תשלום עבור ימי בידוד לעצמאים אמור לעלות לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון, ולאחר מכן למסלול האישור בכנסת. בימים אלה מתקיימים דיונים סביב הכוונה להעלות את היקף ההשתתפות של המדינה בעלות ימי הבידוד לעצמאים.

נכון לעכשיו, ההחלטה להארכת ימי הבידוד תהיה תקפה רק לחודש ינואר בשלב הזה. גורם בכיר באוצר מסר לכתבים כי "ההחלטה מתקבלת בעיצומו של הגל החמישי בתקופה לא פשוטה. אנחנו חיים לצד הקורונה וכך נמשיך, כאשר ההתמודדות ללא סגר מוכיחה את עצמה. הכלכלה ממשיכה לצמוח, נתוני האבטלה חוזרים לממדיהם ערב הקורונה, יש גידול בהשתתפות בשוק העבודה ואנחנו ביותר מ-7% צמיחה ב-2021".

"אנחנו באוצר ממשיכים לעקוב אחר הנתונים", הוסיף הגורם. אנחנו לא קרובים אפילו למצב שהיינו בתקופות של הסגרים. אין גם שום סיבה היום להוציא עובדים לחל"ת. לצד המצב הזה יותר אנשים נכנסים לבידוד ולכן החלטנו לתת לזה פתרון".

מתווה ימי בידוד לעצמאיים יחול רטרואקטיבית החל מ-1 ביולי 2021. עצמאי יקבלו החזר על שלושה ימי בידוד, ובחודש ינואר ישופר המתווה באופן זמני והעצמאיים יקבלו 4 ימי בידוד. השיפוי יהיה של 430 שקל ליום בידוד.

העצמאי רק יצטרך להצהיר שהוא בבידוד ויקבל את הסכום. מתווה ימי הבידוד לעצמאים יצטרך לעבור חקיקה מהירה בכנסת, בתהליך שיחל בשבוע הבא, והיום הנוסף בחודש ינואר יעבור כהוראת שעה.

המתווה לשכירים, שמקבלים כרגע שכר מלא מהיום השני, בקיזוז ימי מחלה, ישופר אף הוא. בהוראת שעה לחודש ינואר, השכיר יקבל גם על היום הראשון שכר מלא.

יצוין כי המדינה משתתפת באופן חלקי בעלות ימי הבידוד של שכירים: היא מממנת 50%-75% מעלות ימי הבידוד בדומה לימי מחלה. סך התקציב שהוקדש לכך במסגרת תוכניות הסיוע הוא 184 מיליון שקל.

שיפורים אלו במתווה, הכוללים שיפוי על היום הראשון לשכירים והארכה ל-4 ימים לעצמאים, יחולו ספציפית בחודש ינואר, שצפויים בו בידודים רבים. העלות של כל המהלך מוערכת בכ-200-250 מיליון שקלים, אך היא יכולה לעלות בהתאם לכמות ימי הבידוד במשק. אם תקופת הבידודים תימשך אחרי ינואר באוצר יידרשו לשאלה אם להאריך את המתווה.

תגיות:שכיריםעובדיםעצמאיםבידודקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה