חדשות בארץ

התפרעויות בדואים בנגב, מנסור עבאס באולטימטום לקואליציה

שני שוטרים נפצעו קל בהתפרעויות של בדואים בשגב שלום, אבנים הושלכו לעבר אוטובוס ורכב פרטי בכביש 25, ונהג של רכבת נוסעים בלם ברגע האחרון לאחר שזיהה אבנים שהונחו על המסילה. ההתפרעויות האלימות באות על רקע מבצע הנטיעות של קק"ל בנגב. יו"ר רע"מ מנסור עבאס איים, כי מפלגתו לא תצביע עם הקואליציה עד להסדרת הסוגיה

חברי רע"מ, ארכיון (צילום: פלאש 90)חברי רע"מ, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

שני שוטרים נפצעו הערב (שלישי) באורח קל מאבן ומזיקוק באזור שגב שלום שבדרום הארץ במהלך התפרעויות של תושבים בדואים, המוחים נגד נטיעות קק"ל באזור. במהלך המחאות האלימות הוצת במקום רכב. בעל הרכב חולץ בשלום על ידי שוטרים שהוזעקו למקום.

במקביל, דווח על אירועי אלימות נוספים בדרום. לעבר אוטובוס ורכב פרטי שנסעו בכביש 25 הושלכו אבנים. לא היו נפגעים, אולם לרכב הפרטי נגרם נזק. נהג של רכבת נוסעים נאלץ לבצע בלימה סמוך לצומת גורל לאחר שזיהה אבנים שהונחו על המסילה. בחסדי שמיים, האירוע הסתיים ללא תאונה.

כאמור, ההתפרעויות באות על רקע הנטיעות שמקיימת קק"ל. במהלך היום נעצרו 18 בדואים החשודים במעורבות בהפרות סדר באזור הנטיעות. מוקדם יותר הגיעו חברי הכנסת של הליכוד למקום, לאחר שאתמול ביקרו בו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ורע"מ.

בעקבות מבצע הנטיעות, הודיע הערב יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי מפלגתו לא תצביע יותר עם הקואליציה עד שהנטיעות ייפסקו. "אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה", אמר לחדשות 12. "שיפעילו את המתווה להסדרה. אם לא – אני לא יכול להמשיך. ספגתי כבר דברים לכאורה יותר קשים, אבל כשיורים ישירות לחזה שלי אני לא יכול להחזיק מעמד. הנגב זה רע"מ. אני דורש להפסיק את הנטיעות ולהיכנס לתהליך מואץ של הסדרה בשלושה-ארבעה אזורים. לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר".

בתגובה להתפרעויות בדרום, קרא שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לבצע "היערכות מחדש" בנוגע לנטיעות: "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האזור".

"כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020, אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש", הוסיף לפיד. "ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

מנגד, בימין קראו שלא להפסיק את הנטיעות. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מסר בתגובה לאירועים: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מיד את ההסתה של רע"מ, שותפתו הבכירה לממשלה".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, הגיב בחריפות על דבריו של לפיד: "ממשלת בנט נמצאת באובדן שליטה מוחלט. היא איבדה שליטה על ההדבקה ועל ניהול משבר הקורונה, ועכשיו מאבדת את השליטה בנגב. לאירועים בנגב יש שם אחד: טרור. טרור שמתודלק באיומי רע"מ, שותפתו הבכירה של בנט בממשלה. הכניעה המיידית של לפיד לטרור היא מפגן מדהים של חולשה ושל חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה אנו חיים".

"על בנט להבהיר חד משמעית שהנטיעות בנגב יימשכו, על אף קריאתו של לפיד ואיומי רע"מ, ולתת גיבוי מלא לכוחות הביטחון לשים סוף למהומות. אם נותרה מעט אחריות אצל חברי הכנסת של תקווה חדשה וימינה, הם צריכים להבהיר לבנט שכניעה נוספת לטרור ולאיומים של רע"מ תהא סופה המיידי של הממשלה".

בציונות הדתית אמרו כי "מי שיתקפל בפני איומי רע"מ לאחר הפרעות הלילה בנגב וניסיון הרצח של נוסעי רכבת ישראל בסמוך לרהט בידי תומכי התנועה האסאלמית, ישים חותמת סופית על מכירת הנגב ואיבוד המשילות של מדינת ישראל. ממשלת בנט עבאס מסוכנת להמשך המפעל הציוני".

תגיות:בדואיםנטיעותהתפרעויותקק"לרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה