לאישה

"אשתי מוזנחת וזה מפריע לי"

עבודה, כביסות, כלים, ילדים, בישולים וחוזר חלילה. למי יש כוח להיראות טוב בתוך הבית, ובשביל מה זה טוב בכלל?!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אשתי לא מתאפרת, לא עונדת תכשיטים, אין לה חורים באוזניים לעגילים, לובשת ביומיום את בגדיה הרגילים הפשוטים והאפורים/שחורים. ולעיתים, אם היא איננה צריכה לצאת מהבית באותו יום, היא תישאר בפיג'מה כל היום. אם אני אומר לה משהו בעניין היא רק תיעלב. מה עושים?", כך גבר נשוי פנה בשאלה לקבלת עצה טובה.

מדובר בעניין די מצוי. עומס המטלות היומיות, העובדה שהנישואים הם קשר מחייב, השגרה ולקיחת האחר כמובן מאליו, גורמים לאישה באופן טבעי לשכוח מהדבר הזה שנקרא טיפוח אישי.

אז לפני שמרימים לי דגלים עם הכיתוב "שוביניזם!", וטוענים להשטחת והחפצת האישה, אדגיש – אין דת בעולם שמייקרת את האישה כמו היהדות. חכמי ישראל אף אמרו, לא פחות ולא יותר, כי "הכול תלויה באישה" (בראשית רבה, יז). האישה היא הדלק שמניע את כל האנושות, היא זו שמשפיעה רוחנית על בעלה – לטוב או לרע. ולא חסרים תיאורים במקורות היהודיים שמשבחים את האישה ואף מספרים על גדולתן הרוחנית של נשים שונות, כמו דבורה הנביאה ששפטה את עם ישראל, שרה אמנו שעליה נאמר שהייתה גדולה ברוח נבואתה מאשר אברהם אבינו, יעל אשת הקיני ואסתר המלכה שבזכותן ניצל עם ישראל, ועוד רבות.

לאישה יש כוח אדיר על בעלה, על התפקוד היומיומי שלו ועל עבודת השם שלו. וכל זה דווקא בזכות הקשר הקרוב ביניהם, שלום הבית, היחס המכבד והאוכל החם, ובמילים אחרות – הצורך הרגשי שהיא מספקת לו בתור מהות של "בית".

נקודה אחת קטנה, קטנה אבל בהחלט חשובה, שתורמת לחיבור בין איש ואישה היא נושא הטיפוח של אישה. וכאן נדגיש – לא עבור החבר'ה בעבודה, ולא לפני יציאה מהבית. אלא דווקא הפוך, כשחוזרים מהעבודה, כשחוזרים פנימה אל הבית, עבור הבעל.

שיתופים אישיים

הנה כמה עצות ושיתופים אישיים מרחבי הרשת של נשים עייפות ועסוקות, שבוחרות להשקיע את המינימום בשביל הבעל, שלום הבית, ועל הדרך גם בשביל עצמן.

1. "אחרי הלידה הרגשתי ממש מוזנחת עם פיג'מה כל הזמן, אז הלכתי וקניתי לי כמה טרנינגים יפים לבית. אני דואגת כל הזמן לשים קצת סומק ומסקרה לפני שבעלי חוזר מהעבודה, זה שיפר לי את המצב רוח פלאים וגם ראיתי שבעלי ממש שמח לראות אותי ככה"

2. "אני משקיעה במיוחד לכבוד שבת"

3. "לפני הלידה הייתי יותר פנויה לטפח את עצמי. אחרי הלידה דווקא יותר חשוב לי לטפח את עצמי, וזה גם גורם לי הרגשה ממש טובה כך שזה ממש משתלם לי. אני דואגת לטיפוח בסיסי ביומיום, וטיפוח יותר מושקע לשבת"

4. "אל תלכי עם פיג'מה או חלוק ישן וסמרטוטים על הראש. תלבשי בגד יפה שמחמיא לך, כנ"ל מטפחת מושקעת, וזה יספיק לבעל. הבעיה היא שאישה מזניחה את עצמה, ואז לבעל קשה, והוא מתחיל להשוות"

5. "אני בעד להקדיש כמה דקות ביום לטיפוח עצמי! אני מסכימה שלא תמיד זה מסתדר עם כל הדברים שיש לנו על הראש וזה דורש מאמץ, אבל בסוף זה תורם לנו"

6. "לא משתגעת בשביל זה... אבל משקיעה במראה נקי, אסטטי ונעים לעין!"

7. "אני מקפידה מאוד להיראות נשית ומטופחת. דווקא עכשיו שיש לי שני ילדים, אני משקיעה הרבה יותר מאשר בתור בחורה. עכשיו ברוך השם שיש בעל מקסים, יש לך יותר מוטיבציה. אז נכון שלפעמים יש ימים עם עייפות והעיניים מסרבות למסקרה, אבל קצת סומק ואת נראית רעננה, קצת בושם קליל, וזה כיף"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לשים סומק זה מצווה?!

1. במדרש נאמר "לא ניתנו תכשיטים לאישה אלא שתהא מתקשטת בהם בתוך ביתה" (תנחומא, וישלח ה)

2. גדולי המוסר אמרו "יש אישה הלובשת בביתה בגדי שפחה ויוצאת בחוץ בבגדי תפארת, כדי להראות לכל את יופייה, ולא נכון לעשות כן. אישה צנועה אשר יראת ה' בלבבה ראוי שתקשט עצמה בביתה לכבוד בעלה, שלא ייתן עיניו באחרת" (שבט מוסר, פרק יז, טו)

3. "חובה על האישה שתתקשט לבעלה בהיותה לבדה עמו בבית יותר מכשהיא יוצאת החוצה אל העין, שבמקום שיש אנשים, יותר טוב שלא תתקשט כל כך. אבל בפני בעלה תתקשט כאשר תוכל יותר, כדי שתמצא חן בעיני בעלה, ולא ייתן עיניו באחרת. ומה גם שהדברים עתיקים ורומזים ועושים רשם ברומו של עולם, מקום בינ''ה, לקשט את השכינה" (פלא יועץ, ערך 'יופי')

4. "דרך ארץ של אישה הוא... תהא מתקשטת תמיד לפניו בענווה בחן ובצניעות, ויהיו בגדיה בכל עת נקיים" (של"ה הקדוש, שער האותיות, אות ד)

5. "תמיד תהא מתוקנת במלבושיה, וזהירה בניקיון בגדיה, תתקשט לפניו ותתייפה, ואפילו אם בעלה אינו מחפש אחר דברים אלו" (חוקי הנשים להבן איש חי, פרק יג). דוגמא מובהקת לכך, היא שאפילו ציפורה, אשת משה רבנו שהיה סמל הפרישות, הקפידה להתקשט עבורו.

6. בזמן נדודי המדבר של עם ישראל ירד יחד עם המן תכשיטי נשים, כדי לחבבן על בעליהן (מסכת יומא, דף עה, עמ' א)

7. "משל לאשתו של מלח שהייתה מקשטת עצמה בפני שכנותיה. אמרו לה השכנות 'בעלך אינו כאן, ובפני מי את מקשטת עצמך?'. אמרה להן 'בעלי מלח הוא. אולי יהפך רוח הים ותיכף יבוא, ומוטב שימצאני מקושטת'" (קהלת רבה פ"ט, ט)

8. המדרש מביא כי הקב"ה קישט את חווה לפני מפגשה הראשון עם אדם הראשון ב-24 תכשיטים (בראשית רבה יח, א)

9. בזמן שיעבוד מצרים הנשים קישטו את עצמן לבעליהן במראות הצובאות, ועל מראות אלו אמר הקב"ה למשה רבנו "אלו חביבין עלי יותר מהכל" (רש"י על שמות לח, ח)

לא יודעת מה אתכן אבל לי יש חשק לשופינג.

תגיות:צניעותתכשיטיםאופנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה