חדשות מדע וטכנולוגיה

על אוטובוס שהוא גם רכבת - כבר שמעתם?

מזה כמה עשורים שוקדים טובי המוחות בעולם על פיתוח כלי תחבורה חדשים ויעילים. נדמה שלאחרונה זה הצליח - דווקא למהנדסים יפניים. בפרויקט ראשון מסוגו, יפן משיקה כעת אוטובוס שיוכל בקלות לעקוף את הפקקים

אא

מזה כמה עשורים שוקדים טובי המוחות בעולם על פיתוח כלי תחבורה חדשים ויעילים. נדמה שלאחרונה זה הצליח - דווקא למהנדסים יפניים. בפרויקט ראשון מסוגו, יפן משיקה כעת אוטובוס שיוכל בקלות לעקוף את הפקקים. איך? פשוט מאוד: האוטובוס הזה יהיה מסוגל לנוע גם על פסי רכבת, ו'לתמרן' לפי מצב הפקקים - מתי לעבור בחזרה לכביש, ומתי להתחבר למסילה. 

נשמע אוטופי? אז זהו, שכבר לא כל כך. 

מדובר בכלי רכב שייקרא 'רכבת האוטובוס' - שנוסה ביפן בשבועות האחרונים, וקצר הצלחה מרובה. 

מוביל הפרויקט, שיגקי מיורה שמו, הסביר כי מדובר באחד הפיתוחים החשובים ביותר שפותחו בשנים האחרונות, היות והוא יוכל לעזור ולהקל בצורה משמעותית על בני הגיל השלישי ביפן, שמהווים כ-30 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית. 

עוד הוא מסביר כי בכביש יתפקד האוטובוס כמו שאר כלי הרכב - בעזרת תנועה על גלגלים. אולם משיגיע למסילת הרכבת וירצה להתחבר אליה, הוא יוכל לעשות זאת בקלות על ידי הרמת הגלגלים שלו. 

אלא שעם כל ההתלהבות, בכל פיתוח - טוב ככל שיהיה יש גם חסרונות. החיסרון הבולט של 'אוטובוס הרכבת' הוא המהירות שלו, והעובדה שלא יוכל לעבור את ה-60 קמ"ש (ורק כדי לשבר את האוזן - מהירותה של רכבת ממוצעת מגיעה לרוב ללמעלה ממאה קמ"ש) - כך שהאוטובוס רכבת אולי נשמע נחמד, אך לכל הפחות עתה, לא בטוח שהוא באמת יוכל 'לספק' את הסחורה מבחינת קיצור זמן הנסיעה, והגעה ליעד הסופי בשעה מוקדמת יותר. 

 

תגיות:רכבתאוטובוסהעתיד כבר כאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה