חדשות בארץ

אמו של הנשיא יצחק הרצוג הלכה לעולמה

אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה, הלכה לעולמה והיא בת 97. היא תובא למנוחות לצד בעלה, הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, בהר הרצל בירושלים

הנשיא הרצוג (בעיגול: אורה הרצוג ז"ל. תמונות: אוליביה פיטוסי, פלאש 90; יעקב סער, לע"מ)הנשיא הרצוג (בעיגול: אורה הרצוג ז"ל. תמונות: אוליביה פיטוסי, פלאש 90; יעקב סער, לע"מ)
אא

(עודכן: 8:46)

אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, הלכה הלילה (שני) לעולמה בביתה.

הרצוג, בת 97, הייתה אשת ציבור, פעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת "המועצה לישראל יפה". היא תובא למנוחות לצד בעלה, הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, בהר הרצל בירושלים.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד למנוחה: "יחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתה של אורה הרצוג. אורה הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת, תוך עשייה מתמדת למען הציבור והחברה בישראל. תנחומיי העמוקים לנשיא המדינה ולמשפחת הרצוג כולה. יהי זכרה ברוך".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מסר: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה יצחק הרצוג ולכל משפחתו על פטירת אמו, אורה הרצוג ז"ל. אורה הייתה רעייה מסורה ואם נפלאה לארבעת ילדיה. אנו שולחים להם חיבוק חם בשעה קשה זו. יהי זכרה ברוך".

אורה אמב"ש, 'אני מאמין באמונה שלמה' (לימים: הרצוג) נולדה במצרים להוריה, שהיו ילידי יפו ומוצא. הוריה גורשו על ידי הטורקים במלחמת העולם הראשונה והגיעו למצרים מיפו. היא גדלה והתחנכה באסמאעיליה ובקהיר, וסיימה תואר ראשון במתמטיקה ובפיזיקה מאוניברסיטת ויטווטרסראנד שבדרום אפריקה. באוקטובר 1946, בתום לימודיה, עלתה לארץ ישראל. בשנת 1947 נישאה לחיים הרצוג וליוותה אותו בתפקידיו בצה"ל ובחיים הציבוריים. במרץ 1948 נפצעה הרצוג קשה בפיגוע שהתרחש בבית המוסדות הלאומיים בירושלים.

הרצוג כיהנה כמזכ"ל הוועדה לאירועי שנות העשור למדינה (1958). במסגרת החגיגות, היא יזמה והגתה את חידון התנ"ך העולמי המתקיים בכל שנה מאז. בשנת 1969 היא ייסדה את מפעל חייה – "המועצה לישראל יפה", הארגון הסביבתי הראשון בארץ אותו הובילה במשך 40 שנה בהתנדבות.

בין השנים 1993–1983 כיהן בעלה של הרצוג, חיים, כנשיא השישי של מדינת ישראל. היא המשיכה לשאת בתפקידים ציבוריים, ובשנת הארבעים למדינה (1988) עמדה בראש מבצע "ישראל לובשת ניקיון".

עם תום כהונתו של בעלה כנשיא המדינה נשאה הרצוג בתפקידים שונים, ובהם: יו"ר הוועדה הציבורית לאירועי שנת החמישים (1998), חברת מליאת רשות השידור, חברת המועצה הציבורית המייעצת למפעל הפיס, חברת חבר הנאמנים של מוזיאון תל אביב, יו"ר אגודת הידידים של בית החולים שניידר, והוגדרה כ"נשיאה הבינלאומית-אמריטה" של "המועצה לישראל יפה". לאחר פטירת בעלה בשנת 1997, היא הקימה ועמדה בראש עמותת יד חיים הרצוג, להנצחת פועלו ומורשתו.

תגיות:יצחק הרצוגאורה הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה