חדשות בריאות

המחירים יוזלו? רשתות השיווק ימכרו בדיקות אנטיגן. תלמידים יקבלו 3 ערכות בחינם

רשתות שיווק יוכלו למכור בדיקות אנטיגן; צוותי ההוראה, תלמידי גנים ובתי ספר יסודיים - יקבלו 3 ערכות בחינם

  • ז' שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אישר הבוקר (ראשון) שיווק זמני של בדיקות אנטיגן ברשתות השיווק. ההנחיה תיושם בימים הקרובים, ותהיה בתוקף עד לתאריך 15/4/2022. רשתות השיווק שירצו למכור את הבדיקות יצטרכו לעמוד בתנאים הבאים:

• עסק בעל רשיון עסק תקף למכירת מזון ומשקאות, למעט איטליז.

• העסק ימכור ערכות אנטיגן אך ורק באריזתן המקורית.

• העסק יאחסן את בדיקות האנטיגן בתנאי אחסנה נאותים, באופן נפרד מכל סחורה אחרת היכולה להשפיע לרעה על איכותן כגון מזון שאינו ארוז, ירקות או פירות או מוצרי ניקוי.

• ערכות האנטיגן יישמרו במקום מוצל המוגן מאור שמש ומכל מקור חום אחר שיבטיחו את שמירת איכותן.

• הטמפרטורה במקום האחסון ובעסק לא תרד מ-2 מעלות צלסיוס ולא תעלה על 25 מעלות צלסיוס. לשם שמירה על הטמפרטורה יותקן מזגן אויר עם בקרת טמפרטורה ויופעל לפי הצורך.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מסר: "אנחנו פותחים את השוק, ונאפשר מכירה של בדיקות אנטיגן ביתיות גם ברשתות השיווק, בנוסף לפארמים ולבתי המרקחת. זה ינגיש את הבדיקות ויוזיל משמעותית את המחיר לציבור. נעשה כל מה שנדרש כדי שאף גורם לא ינצל את המצב לגזור קופונים שמנים על גב הציבור".

רה"מ נפתלי בנט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "בנוגע לילדים - אנחנו קשובים למצוקה של הציבור וגם חיים אותה מקרוב. גם לי יש 4 ילדים לבדוק בבית. עבדנו במהלך השבת כדי למצוא פתרונות.

"אני יכול לבשר שכרגע יסופקו ערכות חינם לתלמידים. כל ילד בישראל - בגני הילדים וביסודי, וגם צוותי ההוראה - יקבלו בימים הקרובים 3 ערכות בדיקה. דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים", הוסיף רה"מ. 

עוד אמר בנט כי הממשלה פתחה במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות. "המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל", אמר רה"מ.

תגיות:קורונהבדיקותאנטיגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה