המצעד

איפה נמצא ’שער הגיהנום’? 3 מקומות מבעיתים ברחבי העולם, שאולי לא ידעתם על קיומם

מדוע יש מקום שנקרא 'שער הגיהנום' ומה כל כך מפחיד בו? על עיירת רפאים בארצות הברית שמעתם? ומה עם אי שכל כולו מאוכלס בנחשים ורגל אדם לא מורשית לדרוך בו?

אא

שער הגיהנום

האם שמעתם פעם על הכפר דרווזה שבטורקמינסטן? למעשה, מדובר בכפר נוודים לא מיוחד במיוחד, וסביר להניח שהוא לא היה מתפרסם כל כך - אלמלא הקידוח שנעשה בו לפני כחמישים שנה. 

הקידוח נעשה בשנת 1971, באזור מדבר בשם קארה קום, מתוך תקווה שבאזור ישנם מרבצי גז טבעי. בעבר נמצאו מספר מרבצי גז טבעי סמוך לדרווזה, ולגאולוגים הסובייטים שחפרו באזור - היה על מה להסתמך. 

הטעות הגדולה שלהם הייתה שהחקירות סביב הנושא לא היו מספקות. לאיש לא היה מושג למשל, שבמדבר קארה קום ישנם גם מרבצים של גזים רעילים, שחפירה בהם יכולה לעלות ביוקר. זה בדיוק מה שקרה בדיעבד, כאשר הציוד שלהם 'נפל' פתאום לחור שהם קדחו באדמה, שהיה בקוטר של 70 מטרים. כשהם התכופפו לנסות להגיע לציוד ולהבין מה קרה - הם גילו כי מתוך הבור האימתני עולה ריח רע באמת. "זה היה ריח ממש חריף של גז", הם הסבירו. 

לגאולוגים לא היה מושג מה זה, אבל כאמור, הם לא חשבו לרגע כי הגז עשוי להיות רעיל. ואז אחד מהם עשה את הטעות הגורלית - הוא החליט להדליק אש בתוך הבור שנפער, מתוך מחשבה שכאשר האש תכבה, הם יוכלו לחקור את הבור ולנסות להבין מה הוא מכיל. 

אז התברר גודל ה'אסון' - כשלמעשה, לא רק שהאש לא כבתה, היא המשיך לבעור מאז ועד היום בלי הפסקה, כשהגז שבתוך הבור מלבה אותה. אש התמיד שבוערת בבור עד היום, 51 שנה אחרי, הקנתה לו את השם המפחיד משהו 'שער הגיהנום', ומאז ועד היום הוא הפך ליעד תיירותי מובהק, שאליו נוהרים אלפי תיירים מכל העולם, כדי לחזות בפלא. 

 

האי האשימה ביפן 

ודאי שמעתם על 'ערי הרפאים' שבמזרח הרחוק - ערים ריקות לחלוטין, שאיש לא מתגורר בהן. 

אך אם לא די בכך, ביפן ישנו אי שלם - האי האשימה, שנטוש כבר משנת 1974. עד אז, האי הזה אוכלס באלפי בני אדם ולמעשה נחשב לאחד המקומות הכי צפופים עלי אדמות, בשל העובדה שהיו בו הרבה מרבצי פחם. 

עד כמה צפוף הוא היה? אז רק כדי לשבר את האוזן - על כל קילומטר אחד בלבד, חיו 5,000 איש. 

האנשים שהתגוררו על האי התפרנסו בעיקר מכריית פחם, אך כאשר מכרה הפחם הענק נסגר - אנשים נאלצו לנדוד למקומות אחרים שיש בהם מקור פרנסה, וכך במהלך השנים נותר האי ריק מאדם. 

 

אי הנחשים בברזיל

האמת היא שרק מלשמוע את שמו של האי הזה, שנמצא בסאו פאולו, אנחנו נתקפים בחלחלה. אי הנחשים כשמו כן הוא - אי שבו מצויים בין היתר נחשים מכל הסוגים ומכל המינים, שישה על כל מטר מרובע, ביניהם אף נחשים קטלניים ביותר. 

מה זה קטלניים אתם שואלים? 

הנחשים ששם זוחלים ומגיעים עד לצמרות העצים הגבוהים, ומצליחים להכיש ציפורים. הארס הקטלני שלהם ממית את הציפורים בשניות, ולא רק אותן. אם חלילה יפגע הארס שלהם באדם, הוא מסוגל להמיס אותו ממש. 

מסיבה זאת, אין אפשרות מעשית להגיע לאי הנחשים, מלבד לבקש את אישור הצבא הברזילאי - אישור לכך ניתן לעתים נדירות ביותר, ומסיבות מוצדקות באמת. 

 

עיירת הרפאים סנטרליה בארה"ב

בשנת 1981 הייתה העיירה סנטרליה שוקקת חיים, אם כי קטנה יחסית. באותה שנה גרו בעיירה כאלף בני אדם, אך מאז ועד שנת 2012 ירד המספר הזה למספר בלתי יאומן של שבעה בני אדם בלבד, הכל בגלל שריפה אחת שאירעה במהלך שנת 2012.

השריפה הקטלנית הציתה מרבצים ענקיים של פחם טבעי שהיה מתחת לאדמות העיירה, ויצר גז רעיל שמתסובב מאז באוויר וגורם להתעלפויות, סחרחורות ועוד. 

למדענים כבר שנים אין הסבר מניח את הדעת מה יכול לשים קץ לתופעה הקטלנית שבה הפחם ממשיך לבעור וממשיך לסכן את התושבים סביב. 

 

תגיות:גיהנוםעולםמפחידמקומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה