חדשות יהדות

סערת הגיור | הרב אליהו לשר הדתות: "אתה קורע את העם. האחריות לדורות על כתפיך"

הרב שמואל אליהו הבהיר לשר הדתות, מתן כהנא, כי הוא "קורע את העם בכך שהוא מתעקש להעביר חוק בנוסח שמנטרל את הרבנות הראשית"

  • ב' שבט התשפ"ב
הרב שמואל אליהו (צילום: דוד כהן/פלאש 90)הרב שמואל אליהו (צילום: דוד כהן/פלאש 90)
אא

השר מתן כהנא נפגש היום (שלישי) בצפת עם הרב שמואל אליהו, בתקווה לקבל ממנו תמיכה ברפורמת הגיור. הרב אליהו, שנחשב לגדול המתנגדים לחוק הגיור, הבהיר לשר הדתות כי 99% מרבני הציונות הדתית מתנגדים למתווה הגיור שהוא מקדם. עוד אמר הרב אליהו לכהנא "אתה קורע את העם ומחייב ספרי יוחסין" – כך פורסם ב'סרוגים'.

על פי הדיווח, במהלך פגישתם של השניים, אמר הרב אליהו לשר כי יש באפשרותו לשפר משמעותית את מערך הגיור ולתת לו כלים להיות יותר ידידותי ומסביר פנים, בשיתוף פעולה מוחלט יחד עם הרבנות הראשית.

ב'סרוגים' צוטטו גורמים המעורבים בפגישה, המציינים כי הרב אליהו אמר לכהנא שהוא "מתעקש להעביר את החוק בנוסח שמנטרל את הרבנות הראשית, ונותן לכל אחד מהרבנים לקבוע כללים משלו בגיור. האחריות לדורות על קריעת העם תהיה על כתפיך".

בתוך כך, הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, תקף בחריפות את הרפורמה, ואף צירף את חתימתו להחלטותיה של מועצת הרבנות. היה זה בעת פגישה של הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, הרבנים הראשיים לישראל, עם הרב חיים דרוקמן, במועצת הרבנות הראשית.

"הממשלה הגרועה הזאת", אמר הרב דרוקמן. "ודאי לא יכול להיות גיור בלי הרבנות הראשית, זה לא יכול להיות, פשוט לא יכול להיות שיהיו שני גיורים במדינת ישראל. חשוב שהרבנות הראשית לישראל תהיה מוכנה לבוא בדברים עם הנוגעים בדבר הזה בממשלה הגרועה הזאת - כדי שלא יעשו דברים נוראיים שיהפכו להיות בכייה לדורות".

בעוד פחות משבועיים אמור שר הדתות כהנא להגיש את הרפורמה בגיור כהצעת חוק ממשלתית.

תגיות:חדשות יהדותהרב שמואל אליהורפורמה בגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה