חדשות בריאות

קצב הדבקה מסחרר: מעל 10,000 מאומתים. נשבר שיא במספר הבדיקות

התחזיות התממשו, והגל החמישי בשיאו: אתמול התגלו 10,644 מאומתים חדשים בישראל. "אם אתה מחוסן כנדרש – אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה", אמר ראש הממשלה בנט

  • ב' שבט התשפ"ב
(צילום: Avshalom Sasson / פלאש 90)(צילום: Avshalom Sasson / פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אומתו 10,644 ישראלים. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 5.51%. מדובר בעלייה של קרוב לאחוז. ישראל מתקדמת לקראת שבירת שיא הנדבקים, וקרוב לוודאי שעוד לפני השבת הקרובה יישבר שיא המאומתים היומי.

מספר החולים הקשים עלה אף הוא, ונכון להבוקר הוא עומד על 111 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, לאחר שנדבקו בנגיף, 35 מהם מונשמים. מספר הבדיקות שנעשו אתמול הגיע לשיא, ועמד על כ-207 אלף בדיקות.

מן הנתונים עולה בבירור כי קצב התפשטות האומיקרון מהיר הרבה יותר מגל הדלתא: בתוך 22 ימים, יש יותר מ-10,000 מאומתים ביממה. לעומת זאת, בגל הדלתא ארכו 42 יום כדי להגיע ל-10,000 מאומתים ביום. נוסף על כך, למרות מספר הבדיקות הגבוה, אחוז הבדיקות החיוביות עלה בכמעט אחוז.

ממונה הקורונה פרופסור סלמן זרקא קיים אתמול מסיבת עיתונאים. על השאלה: "האם מדינת ישראל בדרך למודל של הדבקה המונית?", השיב זרקא כי התשובה שלילית, והוסיף: "ככל הנראה, בשל המשק הפתוח כמעט ברובו, ובעקבות ההנחיות הרבות שאינן מיושמות, אנחנו צפויים לראות בישראל גל הדבקה שעוד לא ראינו, וזאת בשל ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון".

עוד הוסיף ממונה הקורונה ואמר כי "האומיקרון מביא לעלייה מהירה בתחלואה, מקדם ההדבקה עולה, לצערי הגל יביא להרבה מאומתים בפרק זמן קצר, אך הוא אלים פחות מהדלתא".

בתקופה זו עדיין ישנם הידבקויות בזן הדלתא. "הגל מאוד דינאמי, יש בו מרכיבים של אי וודאות. חשוב שנוכל לעבור את הגל הזה במחיר יותר נמוך של תחלואה קשה ותמותה, לצד המשך תפעול המשק".

סלקר התייחס לשאלה האם מדיניות הממשלה היא להביא להדבקה המונית וחיסון עדר: "אין לנו שום מדיניות כזו, אנחנו לא יודעים מה התופעות ואף אחד לא הבטיח שהגל הנוכחי הוא האחרון".

כזכור, בתחילת השבוע העריך ראש הממשלה נפתלי בנט, כי בשיא הגל נגיע לכ-50,000 מאומתים; "אנחנו עד סוף השבוע נחצה את קו ה-20 אלף מאומתים ליום, בשיא הגל ייתכן ונחצה את קו ה-50 אלף מאומתים ליום. הבשורות הטובות שלמדנו מהעולם שאם אתה מחוסן כנדרש, אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה. לכן החלטנו לפטור מבידוד מחוסנים מגיל 5 ומעלה שנחשפו למאומת ונבדקו ונמצאו שליליים".

תגיות:מגפת הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה