פיתוח האישיות

אלוף ישראל בכיסא גלגלים: "המצב שנולדתי איתו - לא עצר אותי מלהשיג שום דבר בחיים"

רק בן 19 אך כבר הגשים את חלום חייו להיות אלוף העולם בכדורסל: עמית ויגודה נפתח ומספר על חייו כשחקן כדורסל בכיסא גלגלים

אא

חושבים שמוגבלות פיזית היא 'סוף העולם'? חשבו שנית: ישנם הרבה אנשים שהגיעו ליעדים והמטרות שהם הציבו לעצמם למרות מוגבלותם הפיזית. אחד מהם הוא עמית ויגודה, שלמרות היותו בו 19 בלבד - הוחתם לאחרונה כשחקן בקבוצה מובילה של כדורסל כיסאות גלגלים, באירופה. 

"הויתורים שאנחנו עושים לעצמנו הם רק בראש", הוא אומר ומתעקש על כך שאנחנו יכולים לעשות כל דבר, אם רק תהיה לנו מספיק מוטיבציה לכך. "אם מישהו רוצה להשיג משהו הוא פשוט צריך להגיד לעצמו שהכל נמצא בראש שלו, וללכת על זה הכי חזק שהוא יכול".

ויגודה, המתגורר ביישוב עומר, עבר קטיעת רגל בעקבות מצב רפואי נדיר בעת לידתו: שבר בעצם השוקה הימנית. אחד מתוך 750 אלף איש נולד עם המצב הרפואי הזה, ומה שזה אומר בעצם הוא שעצם הרגל מועדת ל'שברים' וחולשה, במקום לגדול. "עד גיל 11 עברתי המון ניתוחים במטרה לנסות לשקם ולתקן את הרגל, אך ללא הצלחה", מספר ויגודה בראיון ל'ווינט'. "מילדות אני זוכר את עצמי מגיע רבות לבתי חולים, מנסה כל מיני טיפולים ונפגש עם רופאים ומומחים שונים רק כדי למצוא פתרון לבעיה שנולדתי איתה".

מסכת הייסורים שלו נמשכה לכל אורך חייו, ותמיד, כך הוא מספר, שאל את עצמו מדוע זה קרה דווקא לו, ולמה כל האחרים חיים חיים נורמליים. "הרגשתי שאני לבד עם עצמי, לא הרגשתי שייך כילד", הוא מסביר. 

כל זה היה עד לנקודה שבה גילה את הספורט - אי שם בארצות הברית, לשם עבר עם משפחתו בגיל 10, ושם החל לשחק בקבוצת בת של 'גולדן סטייט' לכיסאות גלגלים. "בהתחלה זה באמת היה קצת מוזר כי אני לא מתנייד בכיסא גלגלים ביומיום אז אמרתי לעצמי למה לי לשבת בכיסא גלגלים בשביל לעשות ספורט. אבל ברגע שהתיישבתי על הכיסא בגיל 10 והתחלתי לשחק, פתאום קלטתי שאני טוב במשהו. פתאום אני מהיר, פתאום אני חזק, פתאום נותנים לי מחמאות, פתאום אני מרגיש שאני מצליח. זה היה משהו שהאיר לי את כל השבוע", הוא מסכם. 

תגיות:משחקמטרותאלוףכדורסלאליפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה