אמונה

האם אפשר להפוך מים לזהב?! תוצאת ניסוי ראשוני שנערך ידהים אתכם

לראשונה בניסוי הצליחו לשנות את תכונות המים, ולייצר מים מתכתיים וזהובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכתב העת המדעי Nature'' פורסם כי חוקרים הצליחו לראשונה לייצר מים בעלי תכונות מתכתיות. בניסוי היה על החוקרים להפגיש בין מים לבין חומר שיספק אלקטרונים נוספים. הליך זה מכונה 'אילוח אלקטרוני', ולמעשה נעשה בו שימוש בתעשיית המוליכים-למחצה. הבעיה בהליך זה, כשמעורבים בו מים, היא שזה עלול לגרום לתגובה כימית אלימה ולפיצוץ. לשם כך השתמשו החוקרים במזרק שבתוכו נתרן ואשלגן (=מתכת), והחדירו את קצה המזרק לתוך ואקום. כאשר הם לחצו בעדינות על הבוכנה, נוצרה טיפה זעירה של התערובת המתכתית אשר נחשפה למעט אדי מים שהתעבו ויצרו שכבת מים דקיקה על פני טיפת המתכת. המים קיבלו אלקטרונים מאותה טיפת המתכת, והפכה למתכתית וזהובה. לאחר בדיקת אותה טיפה הם נוכחו לראות שאכן היא בעלת תכונות מתכתיות.
אומנם אין מדובר ב'מי זהב', אך זוהי התקדמות גדולה בתחום חקר החומרים.

 

לא כל הנוצץ זהב הוא

רבנו בחיי בן יוסף אבן כותב בספרו 'חובות הלבבות' על בעל האלכימיה, שהוא מי שיודע להפוך כסף לזהב, ונחושת ובדיל לכסף. נשמע חלומי? מלמד אותנו רבנו בחיי שמי שמצליח להגיע לדרגת בוטח בהשם זוכה לעשרה דברים להם לא זוכה אותו אלכימאי.

1. "בעל הכימיה צריך לדברים מיוחדים למלאכה, לא יגמר לו דבר זולתם, ולא ימצאם בכל עת ובכל מקום. והבוטח באלוקים - טרפו מובטח לו מכל סבה מסבות העולם, כמו שאמר הכתוב (דברים ח, ג) למען הודיעך כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם', כי הסיבות אינן נבצרות ממנו בכל עת ובכל מקום" – האלכימאי זקוק לעבודתו לחומרים הנצרכים, ולא תמיד הוא יכול להשיגם. לעומת זאת, הבוטח בה' יודע שהקב"ה יכול לפרנסו בכל מקום ובכל זמן, ללא שום מגבלה.

2. "בעל הכימיה צריך למעשים ולמלאכות, לא ישלם לו חפצו זולתם, ואפשר שימיתוהו ריחם ועשנם, עם התמדת העבודה ואורך היגיעה בהם לילה ויומם. והבוטח בא-ל - בבטחה מהפגעים, ולבו בטוח ממצא הרעות" – האלכימאי נדרש לעשות בעבודתו פעולות שיכולות להזיק ולסכן את בריאותו, ולהשתמש בחומרים מסוכנים, שהעשן המתנדף מהם עלול לגרום למיתה. לעומת זאת, הבוטח בה' זוכה לקבל את פרנסתו מאת ה' בנחת ובשלווה, ללא פגעים וסכנות.

3. "בעל הכימיה אינו מאמין על סודו זולתו, מיראתו על נפשו. והבוטח באלוקים - איננו ירא משום אדם בבטחונו - "האלכימאי חי בפחדים, משום שאם יתגלה סודו שהוא עוסק במלאכת זיוף ייענש על ידי השלטון, ובנוסף הוא מפחד שסוד מלאכתו יתגלה ואנשים יעשו כמותו, ואז יישאר ללא פרנסה. לעומתו, הבוטח בה' אינו פוחד מאיש, ואדרבה, הוא מספר לכל על בטחונו בקב"ה.

4. "בעל הכימיה אינו נמלט מהזמין מהזהב והכסף הרבה לעת צרכו, או שלא יזמין מהם כלום, אלא כפי שיספיק לזמן מועט. ואם יזמין ממנו הרבה, יהיה כל ימיו מפחד על נפשו שלא יאבד ממנו במיני סבות האבדה, ולא ישקט לבו ולא תנוח נפשו מפחדו עליו מהמלך והעם. ואם לא יזמין מהם אלא למלאת מחסורו זמן מועט, אפשר שיבצר ממנו המעשה בעת הצורך הגדול אליו, מפני המנע סבה מסבותיו ממנו. והבוטח באלוקים - בטחונו חזק באלוקים שיטריף אותו כרצונו בעת שירצה ובמקום שירצה" – האלכימי כל הזמן חי בדאגות, וזאת משום שאם הוא מזמין כמות גדולה של סחורה לצורך עבודתו, הוא חושש שמא הסחורה תאבד או שמא מישהו ייקח לו ממנה. ואם הוא מזמין כמות קטנה של סחורה לצורך עבודתו, הוא חושש שמא יחסרו לו חומרים, ואז הוא לא יוכל לבצע את עבודתו. לעומת זאת, הבוטח בה' לא מפחד משום דבר, משום שהוא סמוך על כך שה' לא יעזבהו, ותמיד ידאג לכל צורכו.

5. "בעל הכימיה תחת יראה ופחד על מלאכתו מן הגדול ועד הקטן שבעם. והבוטח באלוקים - ייראוהו הגדולים ונכבדי בני אדם, אף החיות והאבנים מבקשים רצונו" – האלכימאי חושש מאנשים שמא ילשינו עליו לשלטונות או יזיקו לו באיזושהי דרך. לעומת זאת, הבוטח בה' זוכה ליחס של כבוד ויראה מאחרים.

6. "בעל הכימיה אינו בטוח מהחליים והמדוים, שמערבבין עליו שמחתו בעשרו, ואינם מניחין אותו להנות ממה שיש לו, ולא להתענג במה שהשיגה ידו. והבוטח בה' - בטוח מן המדוים והחליים, אלא על דרך הכפרה או על דרך התמורה" – האלכימאי לא יכול להתענג על העושר והרכוש הרב שיש לו, מפני החשש שמא לפתע יחלה במחלה קשה. לעומת זאת, הבוטח בה' בטוח שלא יבואו עליו מחלות וצרות, וגם אם יבואו הוא יודע שהן נועדו לכפר על עוונותיו או להרימו רוחנית, ובכך להגדיל את שכרו בעולם הבא.

7. "בעל הכימיה אפשר שלא יגיע אל מזונו במה שיש אצלו מן הזהב והכסף, מפני שלא יהיה האכל נמצא בעירו בקצת העתים... והבוטח בה' - לא יבצר ממנו מזונו בכל עת ובכל מקום עד סוף ימיו" – האלכימאי, עם כל כספו הרב, יכול להימצא במצב שאין לו אפשרות לרכוש מזון, כמו שנת בצורת, מחסור באספקת המזון, איומים שונים על בטחונו האישי שמונעים את צאתו מהבית ועוד. לעומת זאת, הבוטח בה' זוכה להבטחה שלעולם לא ייחסר לו מזון, בכל מקום ובכל זמן, כל ימי חייו, גם בזמנים של יוקר המחייה או רעב.

8. "בעל הכימיה איננו מתעכב בשום מקום מיראתו שמא יתגלה סודו. והבוטח באלוקים - בבטחה בארצו, ובמנוחת נפש במקומו" – האלכימאי לעולם לא יתגורר בקביעות במקום אחד, שמא יתגלה סודו לאנשי עירו. לעומת זאת, הבוטח בה' מתגורר במקומו בשלווה ובמנוחת הנפש.

9. "בעל הכימיה לא תלונו הכימיה שלו באחריתו, ולא ישיג בה בעולם הזה זולת הבטחון מן הריש והצורך לבני אדם. והבוטח בה' - ילונו גמול בטחונו בעולם הזה ולעולם הבא" – האלכימאי יכול ליהנות מעושרו רק בעולם הזה, שכן העושר אינו יעמוד לצדו בעולם הבא. לעומת זאת, הבוטח בה' זוכה ליהנות מביטחונו בעולם הזה, וגם זוכה לשכר נצחי בעולם הבא על בטחונו בה'.

10. "בעל הכימיה, אם יודע ענינו, תהיה סבת מותו, מפני שמה שהוא משתדל וטורח בו הפך הנהגת העולם, ומנהיג הכל ישליט עליו מי שימיתהו כשאינו יודע להעלים את סודו. והבוטח בה' - כאשר יודע בטחונו יגדל בעיני הבריות, ויכבדוהו בני אדם, ויתברכו בקרבתו ובראייתו, ויהיה גורם לתקנת עירו ולדחות הפגעים מעל אנשי מקומו" – האלכימאי נמצא תחת פחד תמידי מפני רשויות החוק, משום שעיסוקו אינו חוקי, ולכן תמיד משתדל וטורח להסתיר את סודו. לעומת זאת, הבוטח בה', ככל שמתפרסם בטחונו כך גדל כבודו וחשיבותו בעיני הבריות, משום שהוא מביא עמו ברכה וטובה לאנשי עירו, שכן צדיק יוצר הגנה מפני צרות בעיר בה הוא נמצא.

חזק: איך מצליחים להגיע לביטחון בה'? צפו בשיעורו המהפנט של הרב יגאל כהן, שתרצו לשמוע פעם אחר פעם:

קראו גם:

רוצים לקבל העלאת משכורת מהבוס תוך שעה? אצלו ככה זה קרה

תגיות:תורה ומדעחוקרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה