חדשות בעולם

אבסורד: בגלל מחסור במיטות ומיילדות - אישה נאלצה ללדת בבית, בכאבי תופת

לידות ביתיות הן דבר שקורה לעתים, אך לרוב הוא קורה מבחירה. לעומת זאת, כמה נוראי זה לחשוב ולנסות לדמיין על סיטואציה שבה אישה בהריון 'נאלצת' ללדת בבית בגלל אילוצים של מחסור במיילדות ומיטות בבית החולים. זה בדיוק התרחיש המזעזע שקרה לאחרונה

אא

אנגליה: אמא מאובנת חששה שהיא עומדת למות - לאחר שנאלצה ללדת בבית ללא סיוע רפואי, בגלל מחסור במיטות ומיילדות. 

האם בת ה-26, פולי שמה -התקשרה למוקד 999 להזמנת אמבולנס שייקח אותה לבית החולים, אלא שהפרמדיקים לא הגיעו בזמן. "ניסינו להתייחס לזה כמו בוקר רגיל אבל הצירים התחילו להגיע. צלצלתי שוב לבית החולים ואמרתי 'אני לא יכול להתמודד עם זה, בבקשה. אתם יכולים לשלוח מישהו לקחת אותי?'. 

פולי התבקשה להמתין, ובינתיים הזמן עבר וחלפה שעה (!) תמימה של כאבי תופת וצירים תכופים, עד שבני הזוג התקשרו בשנים לפרמדיקים. "אמרו לנו שאנחנו יכולים להגיע בכוחות עצמנו לבית החולים הנטינגדון, אבל לא הבטיחו לנו שיש מקום. ההתלבטות שלנו הייתה המרחק הגדול בין הבית שלנו לבית החולים. לא הייתי מחזיקה מעמד בנסיעה כזו ארוכה".
ככל שהזמן עבר, פולי ובעלה בן ה-25 הבינו שהם לבד בסיטואציה המפחידה הזו. 

בעלה, שמעולם לא ראה לידה לפני כן - התבקש ליילד את הילד שלו, מבלי לחשוב יותר מדי.

"זה מרתיע מאוד, אבל הוא היה האדם הכי רגוע. אני הייתי מבועתת", סיפרה פולי, שהחוויה הותירה בה צלקות טראומטיות. "קל להסתכל אחורה עכשיו ולהודות על זה שהכל יצא טוב, אבל באותו זמן חשבתי שאני הולכת למות מהלידה".

בתוך כדי שיחה עם הפרמדיקים שהסבירו לו מה עליו לעשות - נולדה בתם קלמנטין במשקל 7 פאונד (כ-3.5 ק"ג). היה זה 20 דקות בלבד לפני שהפרמדיקים דפקו על דלתם ונכנסו פנימה.

כשנשאלה מה הרגישה באותם רגעים, אמרה פולי כי ניסתה לא להיכנס לפאניקה. "היה רגע שבו התינוק לא הראה שום סימן שהוא מתכוון לצאת, ופה באמת נלחצתי", היא משחזרת. "ניסיתי לשמור על קור רוח כמה שיכולתי. זה היה נס, כי יש כל כך הרבה דברים שיכולים להשתבש בלידה. אני אסירת תודה שדברים הסתדרו לי ולמשפחתי, ומתפללת שזה יסתדר גם לאחרים", היא מסכמת. 

באשר להתנהלות של הנהלת בתי החולים, כעת מאשימה אותם פולי בהזנחה פושעת.  "הייתה להם אופציה לתמוך בנו, אבל הם לא עשו זאת".

תגיות:לידהביתאבסורד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה