חדשות בריאות

חשש בקרב המומחים: האם בדיקות האנטיגן לא מזהות את האומיקרון?

תוצאות ראשוניות של המחקר מצביעות על כך שייתכן שבדיקות האנטיגן, הבדיקות הביתיות, אינן רגישות מספיק לזיהוי וריאנט האומיקרון

  • כ"ו טבת התשפ"ב
(תמונה: יוסי אלוני/ פלאש 90)(תמונה: יוסי אלוני/ פלאש 90)
אא

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מודיע כי ממחקר ראשוני עולה שערכות הבדיקות המהירות (אנטיגן) עלולות שלא לאתר את וריאנט האומיקרון. לפי שעה, לא הנחו ב-FDA להפסיק להשתמש בבדיקות האנטיגן.

על מנת לבדוק האם בדיקות האנטיגן יעילות בזיהויו של זן האומיקרון, השתמשו חוקרי ה- FDA יחד עם חוקרים מהמכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב, בדגימות של מטופלים שאושר כי נדבקו בזן האומיקרון. זאת על מנת לחקור כיצד פועלות בדיקות אנטיגן. ממצאי המחקר מאכזבים: מן הסוכנות נמסר שתוצאות מוקדמות מצביעות על כך שבדיקות אנטיגן "מאתרות את וריאנט האומיקרון, אבל עשויה להיות להן רגישות מופחתת". כלומר, ייתכן שהבדיקות עלולות להחמיץ את הנגיף ולתת תוצאה שלילית כוזבת.

מדובר בחשש כבד: אם אכן בדיקות האנטיגן המהירות, שנמכרות לשימוש ביתי, מדויקות פחות באיתור האומיקרון, הרי שייתכן שישנם חולים רבים שכלל אינם מודעים לכך שהם נדבקו בקורונה, כי התוצאה שקיבלו הייתה שלילית.

במנהל התרופות והמזון האמריקני הנחו להקפיד אחר ביצוע ההוראות המדויקות של ערכות הבדיקה הביתיות. כמו כן, מומחים המליצו לבצע שתי בדיקות קורונה מהירות בהפרש של 24 שעות, כדי לוודא את התוצאה במקרה של בדיקה שלילית. עוד מציינים ב-FDA כי מומלץ לאנשים שמקבלים תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן, אך חשים תסמיני מחלה, ללכת ולהיבדק גם בבדיקת PCR.

יצוין כי מדובר בנתונים ראשוניים, ועל כן ההנחיות לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לא משתנות. דוברת ה-FDA סטפני קאקומו מסרה כי: "אף שהנתונים הם ראשוניים, ה-FDA מאמין שחשוב לשתף את הציבור. נמשיך לעדכן את הציבור אם יגיע מידע נוסף".

תגיות:אומיקרוןבדיקות האנטיגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה