חדשות בארץ

כותרות החדשות: המגפה מתפשטת, דרמה לילית בכנסת

נתניהו: איראן דוהרת קדימה - ובנט שותק ומתקפל מולה. לילה סוער בכנסת וניצחון לאופוזיציה. סערת ביטול הילולת הבבא סאלי. אלו כותרות החדשות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

כותרות החדשות

הקורונה בישראל: 3,947 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. מספר החולים קשה עלה ל-94, ומקדם ההדבקה עלה ל-1.62. השיעור היומי של הבדיקות החיוביות עלה ל-2.93%.

לילה לבן במליאת הכנסת: האופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק של הקואליציה. באופוזיציה טענו במהלך ההצבעות, כי הקואליציה הפרה סיכומים לקיזוזים.

פרופ' חגי לוין ל'כיכר השבת': אין אפשרות לעצור את ההתפשטות. נראה עלייה באשפוזי ילדים.

נתניהו בטוויטר: איראן דוהרת קדימה - ובנט שותק ומתקפל מולה. ממשלת בנט מסוכנת לישראל.

 

מדיני וביטחון

גל טרור: במהלך הלילה פעלו לוחמי צה"ל באזור מחנה הפליטים קלנדיה ועצרו מבוקש בפעילות פח"ע. בעת יציאת הכוחות מהיעד למעצר התבצע ירי והתפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות מאות פלסטינים. בחסדי שמיים אין נפגעים לכוחות הביטחון (אמיר בוחבוט).

שר החוץ יאיר לפיד השתתף במפגש וירטואלי עם שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן. המפגש אורגן על ידי מזכיר המדינה האמריקני בשבוע שעבר בנושא האומיקרון עם מספר שרי חוץ (רועי קייס).

 

פוליטיקה

יניר קוזין: ‏השתלשלות ליל אמש במליאה שהובילה לניצחון האופוזיציה והסרת שני חוקים של הקואליציה. תהיו איתי, זה יכול להוביל לסחרחורת.

1. ח"כ אתי עטיה יושבת שבעה על אביה. ח"כ אלכס קושניר התקזז איתה.

2. הצעת חוק "עידן פלוס". קושניר במליאה, לא מצביע על ההסתייגויות. הקואליציה ביתרון ח"כ אחד‏.

4. האופוזיציה בינתיים מסירה הסתייגויות ומבקשת להצביע בקריאה שנייה ושלישית.

5. מבקשת הצבעה שמית.

6. סיבוב ראשון. קושניר לא מצביע. גדי יברקן בשלב הזה מוריד את החגורה מהמושב האחורי ברכב של קיש ומתחיל לצעוד לכיוון המליאה 

7. סיבוב שני בהצבעה השמית, לפתע, כברק, יברקן נכנס ומצביע נגד‏.

8. הקואליציה באטרף, מה עושים? תיקו! ההצעה תיפול.

9. סילמן ניגשת לקושניר אומרת לו להיכנס כי הקיזוז עם עטיה הוא בכלל של בנט.

10. מקורותיי מדווחים על צעקות בין ישראל ביתנו לסילמן.

11. אין זמן, קושניר נאלץ להיכנס ולהצביע. הקואליציה שוב ביתרון! חגיגות בקואליציה! האומנם?‏

12. בירכתי המליאה יושב ח"כ עופר כסיף שהתקזז עם השרה מרב מיכאלי שבינתיים כבר הלכה הביתה. כסיף ממתין לחוק הבא ויושב במליאה.

13. ח"כ יואב קיש (שעמד מאחורי המהלך) ניגש אל כסיף ואומר: אם קושניר מצביע והם מפרים קיזוז תצביע נגד. כסיף מהנהן.

14. מסיימים הצבעה, עוד מישהו רוצה להצביע?‏

15. ברגע הזה, כסיף מרים את ידו "נגד!". תיקו.

16. ההצעה נופלת. המהלך של האופוזיציה שכלל אחד יברקן במושב האחורי, אחד כסיף בעמדת המתנה ואחד יואב קיש שמתרוצץ בין הצדדים, הושלם. נשארתם עד כאן והבנתם הכל? יופי!

יובל שגב: עוד קצת ממאחורי הקלעים של תרגיל לוין-קיש-יברקן במהלך הלילה: ח"כ מלינובסקי הבחינה במונית שהורידה את יברקן בכנסת וחשדה שהוא נמצא. קיש הצליח לשכנע אותה שהמונית בכלל שלו, ושהכל בסדר. יברקן התגנב בהצלחה לאחורי הרכב של קיש, והאירוע התחיל.

אבי רבינא: ‏פרטים נוספים מהדרמה הלילית בכנסת - אחרי שיברקן נשלף מהרכב, לפיד עבד בכל כוחו להשפיע על כסיף ואוסמה מהמשותפת. דרעי ולפיד מושכים את כסיף ואוסמה ורבים ראש בראש. השניים ברגע האחרון הלכו עם דרעי שניצח את לפיד בנוק אאוט. כסיף הבין מה שדרעי אמר לו, שמשקרים עליו בקואליציה ומפירים קיזוז.

עוד מאבי רבינא: ‏אחרי הניצחון הגדול של האופוזיציה החליטו בקואליציה באופן חריג להתקפל והודיעו: תם סדר היום. הלילה הוכח שבלי המשותפת אי אפשר להפיל את חוקי הממשלה. זה המפלה הגדולה של אלקין, שאין להם את המשותפת. יואב קיש הוכח כבולדוזר של הליכוד. את כל המהלך הזה בישל עם דרעי ויריב לוין כבר ביום שני.

ישראל כהן על הדרמה הלילית בכנסת: בית הספר שעשו באופוזיציה הלילה לקואליציה יילמד עוד. התבוסה היתה בחוק חשוב ביותר לקואליציה שכעת צריך להכין אותו מהתחלה. זמן רב לא נראו ראשי הקואליציה בכאלה עצבים, לפיד שהוזעק מתל אביב בחצות ניסה לתפור דילים עם כל ח"כ מהרשימה המשותפת. רק ברגע האחרון נפל לו האסימון שדרעי האיש החזק במשותפת.

קלמן: ‏רואה את ההתגוששות בטוויטר על הקרדיט אחרי ההישג של האופזיציה הלילה, האם זה יואב קיש עם תרגיל יברקן או דרעי ששמר חזק על המשותפת. אבל האמת שהקרדיט כולו של עידית סילמן שהחליטה על דעת עצמה לקזז לא פחות מחמישה חברי כנסת מול חכי"ת אחת מהאופוזיציה וגרמה במו ידיה לתקלה. שאפו!

ח"כ איתמר בן גביר: ‏"גם אכלו את הדגים המסריחים וגם גורשו מהעיר. הקואליציה הפסידה עכשיו גם לאחר שהפרה הסכמה עם האופוזיציה על קיזוז. השקר לא השתלם!".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד טען כי "'המנצחים' של הערב הם יואב קיש שהחביא את גדי יברקן בתא המטען שלו". ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד צייץ כי האופוזיציה "עשתה הלילה תרגיל מוצלח עם 'ליל חניונים' משלה".

פגישת גנץ-אבו מאזן: השרה תמר זנדברג בגלי צה"ל: "אבו מאזן אדם שוחר שלום ומתנגד לאלימות. הרבה מהשקט בשנים האחרונות, זה בעקבות התיאום הביטחוני איתו".

זאב קם: לאחר ההסכמות סביב חוק החשמל - עימות חדש בין ימינה לרע"ם: יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך סירב לבקשת רע"ם לקבל פטור הנחה להצעת חוק של ח"כ מאזן גנאים, הנוגעת לשיקים ללא כיסוי. אורבך אמר כי יסרב לפטור הנחה לכל הצעה של גנאים, הסיבה - המפגש של גנאים עם ראאד סלאח.

שלמה קוק בטורו ב"בקהילה": אריה דרעי בעשור השביעי לחייו ממשיך לרוץ, לרוץ ולרוץ, להתפלש בבוץ של הפוליטיקה הגדולה והקטנה במרץ נעורים נדיר, כאילו רק אתמול נכנס לפוליטיקה. הצבעות, ועדות, צעקות במליאה, מלחמות גושים, מאבקי דת, כיבוי שריפות ברשויות המקומיות, נציגים חדשים לצד ותיקים, מועצת חכמים, רשת החינוך ועוד היד נטויה.

עוד משלמה קוק: דרעי הופרש השבוע לאחר עינוי דין של למעלה משש שנים, אבל דרעי לא עוצר. הוא ימשיך להנהיג הלכה למעשה את התנועה להחזרת העטרה ליושנה. פעם אחר פעם דרעי חוזר אל ההגה הפוליטי והציבור רק מרוויח. החיידק הפוליטי בוער בקרבו. דבר אחד ברור: אף אחד מאיתנו לא היה מתחלף איתו.

דרעי ל"בקהילה": "ההבדל היחיד יהיה כשאפרוש מהכנסת, שלא אשתתף בהצבעות במליאה. תהיה לי לשכה בחדר הסיעה ומשם אנהל את ש"ס. בהצבעות חשובות אשב ב'פרסה' ואנהל את הדילים, אהיה שם יום ולילה כדי להפיל את הממשלה הרעה הזאת".

יעקב ברדוגו לחדשות 14: "היוסי דגנים והניר ברקתים יכולים לגרום להתפרקות הליכוד. כרגע המפלגה צריכה רופא מאוד גדול שירפא אותה"

הקורונה בארץ

‏מקרה ראשון בישראל של 'פלורונה': יולדת נדבקה בקורונה ובשפעת במקביל. עד כה לא נרשם בארץ תיעוד למקרה מסוג זה. מצבה של היולדת טוב. היא צפויה להשתחרר היום, ובמקרה שלה - השילוב של קורונה ושפעת לא הביא למחלה קשה יותר.

הקורונה במערכת החינוך: 8,456 תלמידים מאומתים לנגיף, מספר התלמידים שנמצאים בבידוד הוא 55,797.

ענבר טויזר: התפרצות בתיכון הגימנסיה הריאלית בראשון לציון הובילה להדבקה של 274 מאומתים. התחלואה זלגה כך לבתי ספר נוספים בעיר ובתל אביב.

פרופ' ערן סגל: האומיקרון מתפשט, והצפי הוא שבתוך כשבוע נעבור את שיא המאומתים אי-פעם (כ-10,000 ליום). כנראה נמשיך באותו קצב לפחות שבועיים נוספים.

רשימת המדינות האדומות החדשה התעדכנה בחצות. בין המדינות שהטיסה אליהן אסורה: ארה"ב, בריטניה, דרום אפריקה, איחוד האמירויות, הונגריה, טנזניה, קנדה, צרפת, פורטוגל, ספרד, ניגריה, שוויץ וטורקיה. הוסרו מהרשימה: גרמניה, אירלנד, דנמרק, שוודיה ומרבית המדינות ביבשת אפריקה. עינב קרנר

ראש מפקדת הקורונה של צה"ל, תא"ל (במיל') רלי מרגלית, מזהיר בריאיון פרישה ל"ידיעות" מהתפשטות האומיקרון: "נגיע לעשרות אלפי נדבקים ביום. מערכת הבריאות תקרוס. יהיו אנשים שלא יוכלו להתאשפז. המספרים יהיו פסיכיים, בתי החולים יגיעו למציאות שמעולם לא הייתה".

גלי צה"ל: פחות מעשר שעות אחרי שיצא לדרך מתווה הבדיקות והבידודים, מבצעי בדיקות האנטיגן עודכנו שבשלב זה עדיין אין מימון לבדיקות האנטיגן למחוסנים. לפי גורמים במשרד, העניין אמור להיות מוסדר בזמן הקרוב.

 

הקורונה בעולם

‏ד"ר אנתוני פאוצ'י, המייעץ לבית הלבן בנושא מגפת הקורונה, על החיסונים נגד הנגיף: "יעברו כמה חודשים לפחות עד שיאושר חיסון שמיועד לילדים מתחת לגיל חמש" (CNN).

יותר מ-488 אלף נדבקים חדשים בקורונה התגלו אתמול בארה"ב - שיא עולמי מאז פרוץ המגפה במספר המקרים הנרשמים ביום אחד במדינה אחת.

אלעד שמחיוף ב'רדיו 103': "שר הבריאות הצרפתי אמר אתמול שבכל שנייה, שני צרפתים נמצאים כחיוביים לקורונה. זה נתון שקשה לתפוס אותו".

 

חדשות בארץ

התפוצץ המשא ומתן בין שר החקלאות עודד פורר למגדלי התרנגולות בנוגע לקביעת המכסות לשנת 2022. פורר רוצה להעלות את המכסה ב-25%, המגדלים מתנגדים. לא ברור אם הדיון בנושא בוועדת הכלכלה יתקיים כמתוכנן (גלי צה"ל).

מוטי אלקבץ, חקלאי ומזכיר איגוד מגדלי העופות, לאודי סגל וספי עובדיה בגלי צה"ל: "לילות כימים אנחנו מנסים להגיע למתווה מוסכם ולהביא בשורה ל-3,000 חקלאים. ציפינו ליחס הוגן, ויתרנו והתפשרנו, ושלא ינהלו מו"מ מקביל - ככה לא עושים".

פרופ' אבי שמחון, לשעבר יועצו הכלכלי של נתניהו, בביקורת נוקבת על הממשלה ברדיו 103: "אני לא רואה את התקשורת מייחסת חשיבות לגל ההתייקרויות".

סערת הילולת הבבא סאלי: יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, מיכאל מלכיאלי, בריאיון לכאן ב': "בזמן שמתוכננים מאות אירועי סילבסטר אני לא שומע את ההיסטריה מממונה הקורונה ומשרד הבריאות, הם עסוקים יותר מדי בהילולת הבאבא סאלי. האירוע צריך להתקיים בצורה בטוחה, לא לעשות כלום זו ההתחמקות הכי גדולה".

הרב אביאל חיים חורי, מנהל מוסדות החינוך של קבר הבבא סאלי, מתייחס בגלי צה"ל לצו ביטול ההילולה: "הליקויים והטענות הועלו רק אתמול - שבוע לפני ההילולה. מקובל עליי 'אפקט אסון מירון', ונתמודד עם דרישות קפדניות, אבל למה עכשיו? כל מה שביקשו טופל".

ארי קלמן: למזלה של יוליה מלינובסקי לא קוראים לה גדי יברקן והיא לא מהליכוד, אז היא יכולה לצעוק לחרדים "תישארו בגטו" ולהמשיך לצחוק כל הדרך אל התקשורת שמגיבה בשקט מופתי. צבועים, נמאסתם!

אמיר אטינגר: החוק של ח"כ מאיר פורוש למימון מדיחי כלים למשפחות ברוכות ילדים, במחאה על מס החד פעמי, נמצא על סדר יומה של ועדת השרים לחקיקה.

ירידה של אגורה: מחירי הדלק יירדו בסופ"ש. מחירו המרבי של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יהיה 6.37 ש"ח.

פרבר ב'בחדרי': ‏דוב פורמן, נינה בן ה-17 של לילי אברט, שורדת שואה בת 98 גיבורה ששרדה גם את נגיף הקורונה, ביקש מעוקביו ברשתות החברתיות השונות לשלוח כרטיסי יום הולדת וברכות לסבתא רבתא שלו לה הוא דואג ללא הפסקה. הסבתא קיבלה אלפי מכתבים מכל העולם, רובם מלא יהודים.

 

חדשות בעולם

 

הטלוויזיה הממלכתית של איראן מדווחת שטהראן ביצעה שיגור רקטות עם נושאת לוויין ובו 3 מכשירים (עמיחי שטיין).

איראן נכשלה בשיגור הלוויין לחלל. מדובר בכישלון חשוב, משום שהאיראנים רצו להשתמש בשיגור כמנוף לחץ מול המעצמות (ניר דבורי).

תגיות:הבבא סאליאיראןנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה