חדשות בריאות

האומיקרון מכה בעולם: שיאים נשברים, הגבלות משמעותיות, ביטול טיסות ואירועים

בארה"ב אומתו אתמול 143,000 נדבקים חדשים. בבריטניה 90,629: זן האומיקרון של נגיף הקורונה מכה בעולם

  • כ"ה טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זן האומיקרון מכה בעולם: כ-13,000 טיסות בוטלו ב-5 הימים האחרונים, בעקבות הידבקותם של אנשי צוות רבים בזן האומיקרון של נגיף הקורונה.

בארה"ב אחראי האומיקרון ליותר מ-70% מכלל מקרי ההדבקה. אתמול דווח בארה"ב על 143 אלף נדבקים חדשים ו-1,299 מקרי מוות מהנגיף. למרות זאת, הנשיא ביידן מנסה לעשות ככל יכולתו, ולא להטיל הגבלות. בשל כך, הודיע כי ממשלו ישלח 1,000 אנשי צבא בעלי כישורים רפואיים לבתי החולים, וירכוש 500 מיליון ערכות בדיקה מהירות שיישלחו לאמריקנים בדואר, חינם לכל דורש. בנוסף, ביידן הודיע גם על הקמת מתחמי בדיקות חדשים, שיתווספו ל-20,000 שכבר עתה פועלים ברחבי ארה"ב. המתחם החדש הראשון יוקם כבר השבוע בניו יורק. הממשל ישלח למספר מדינות גם אנשי צוות רפואי, מאות אמבולנסים ופרמדיקים, שיאפשרו העברה מהירה יותר של חולים מבתי חולים צפופים לבתי חולים אחרים. הממשל צפוי לספק גם משאבים נוספים לצוותים הרפואיים, כמו מכונות הנשמה וציוד מגן.

מדינות אירופה מבטאות חשש משמעותי מהיכולת לשמור על רציפות התפקוד של מערכת הבריאות ומגזרי שירותים נוספים במהלך גל האומיקרון המתעצם ומבצעות פעולות שונות על מנת להרחיב את יכולת המענה שלהן ונוקטות בצעדים לצמצום התחלואה (לימודים ועבודה מרחוק, צמצום התקהלויות, ביטול אירועי חג המולד ועוד).

בצרפת מתפשט האומיקרון במהירות, ואחראי על כ-20% מכלל מקרי ההדבקה במדינה. הממשלה אוסרת מסיבות מסיבות פומביות ומופעי זיקוקים בחגיגות הנוצרים הצפויות לסוף השבוע הקרוב.

פורטוגל הודיעה על הגבלות חדשות, שייכנסו לתוקף ביום ראשון הקרוב: מועדוני לילה וברים ייסגרו עד 9 בינואר, וכל העובדים יידרשו לעבוד מהבית.

גם בבריטניה מתפשט האומיקרון במהירות מסחררת, ובשבוע האחרון נשברו כמה שיאי הדבקה של יותר מ-90 אלף נדבקים. אתמול (שלישי) דיווחו בה רשויות הבריאות על 90,629 נדבקים חדשים ביממה, ועל עוד 172 מקרי מוות של חולי קורונה. מספר הנדבקים הכולל בשבוע האחרון היה גבוה ב-63% ממספר הנדבקים בשבוע שקדם לו.

גם שבדיה הודיעה כי ייאסרו התקהלויות פרטיות של יותר מ-50 איש, ובאירועים גדולים של יותר מ-500 איש יהיה צורך להציג אישור התחסנות. עוד הודיעה שבדיה כי כל העובדים יידרשו לעבוד מהבית, אם הדבר מתאפשר, וכי הנחיות הריחוק הפיזי בשטחה יהודקו.

בגרמניה הודיע הקנצלר החדש אולף שולץ כי החל מ-28 בדצמבר (אתמול), התקהלויות פרטיות עבור אנשים מחוסנים יוגבלו לעד 10 בני אדם.

בהולנד אובחנו ביממה האחרונה 14,616 נדבקים חדשים בהולנד, מתוך17 מיליון תושבים. מתחילת המגפה נדבקו בקרונה יותר מ-2.9 מיליון בני אדם. 20,420 מתו מהנגיף עד כה. בהולנד החליטו על שורה של הגבלות בעקבות גל ההדבקות: "אני עומד כאן במצב רוח עגום", אמר אראש ממשלת הולנד מרק רוטה כשהודיע לאזרחים על הסגר. "הולנד שוב נסגרת. האומיקרון מתפשט במהירות גבוהה ממה שחששנו. אנחנו חייבים להתערב". רוטה ציין שהסגר ההדוק "בלתי נמנע, בגלל הגל החמישי שנגרם על-ידי זן האומיקרון שפוקד אותנו". הסגר התחיל אתמול, וימשיך לפחות עד ה-14 בינואר.

דנמרק הודיעה על סגירת תיאטראות, בתי הקולנוע, גני השעשועים והמוזיאונים. הגבלות יוטלו גם על מסעדות, שיחויבו להיסגר בשעה 23:00 בלילה. בדנמרק נרשמה בימים האחרונים עלייה במספר המתאשפזים בבתי החולים, ומדי יום מאובחנים שם יותר מ-11 אלף חיוביים לקורונה.

ובמקביל, בדרום אפריקה, בה התגלה הזן לראשונה, רואים שביב ראשון של תקווה. ביממה האחרונה אובחנו בשטחה 8,515 נדבקים. מדובר בירידה דרמטית של 40% לעומת הנתון שדווח אתמול, 13,992 נדבקים. אך בכלי התקשורת המקומיים צוין כי ייתכן שהסיבה לכך היא חופשות של תושבים שעוברים לאזורים אחרים ו"מסיעים" עמם את הנגיף.

עם זאת, בדרום אפריקה מתירים לעצמם להיאנח אנחת רווחה: "פחות או יותר, אנחנו אחרי השיא", אמרה ד"ר אנג'ליק קוטזי, ראש איגוד הרופאים של דרום אפריקה, בריאיון ל-CNN. היא הזהירה כי הזן הזה ממשיך להתפשט באזורים אחרים במדינה, אך הדגישה כי "בגדול, אם מסתכלים על המספרים שלנו, זה הולך ויורד". עוד ציינה קוטזי כי שיעור הבדיקות החיוביות בדרום אפריקה עומד כעת על כ-30%, אך לדבריה הסיבה לכך היא שהמונים מגיעים להיבדק.

על פי סקר שנעשה בבריטניה, אלו 5 התסמינים העיקריים של הווריאנט: עייפות, כאב ראש, כאב גרון, גודש או נזלת, ושיעול יבש.

תגיות:חדשות בעולםנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה