חדשות בארץ

המשבר הבא בקואליציה? רע"מ נגד נטיעות קק"ל בנגב

מיזם נטיעות חדש של קק"ל בנגב מכעיס את רע"מ ומאיים על שלמות הקואליציה. יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "ביקשתי לעצור את העבודה במיידי". חבר הכנסת שלמה קרעי: "על פי מנסור יישק דבר"

מנסור עבאס (צילום: פלאש 90)מנסור עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:43)

קרן קיימת לישראל החלה במיזם נטיעות חדש באזור יער יתיר שבנגב, וזאת לאחר דחייה של שנה וחצי. יניר קוזין דיווח הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל, כי מול העבודות שהחלו ביום ראשון הוקם אוהל מחאה של התושבים הבדואים שמפעילים לחץ כבד על רע"מ להביא לביטול המיזם.

על פי הדיווח, הפרויקט "מאוד מעצבן" את רע"מ. יו"ר רע"מ מנסור עבאס הגיב: "ביקשתי לעצור את העבודה במיידי. יו"ר רשות המקרקעין ואני סיכמנו על עצירת העבודות בצהריים, וקבענו ישיבה דחופה במטרה להגיע לפתרונות".

בריאיון לערוץ פאנט בערבית, הוסיף עבאס ואיים בפרישה מהקואליציה: "אומר זאת בבירור: אם לא נוכל לתת פתרונות לאחינו בנגב – לא נמשיך בדרך הזאת בכלל. אנחנו כרגע בדרך הנכונה – יש לי נתונים בעניין שאיני יכול לחשוף, אבל זה יקח זמן".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הגיב: "על פי מנסור יישק דבר – רע"מ שולטת בכיפה (של בנט). ממשלת האחים המוסלמים בראשות בנט מוחקת את ט"ו בשבט מלוח השנה העברי, ומפקירה את הנגב".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב: "כך נראית מכירת חיסול של הציונות לתנועה האסלאמית. לא נשכח ולא נסלח למוכרים. לא את שלכם מכרתם, את שלנו מכרתם. את של עם ישראל לדורותיו מכרתם".

בתנועת רגבים אמרו כי "אחרי חוק החשמל והאיומים של רע"מ, עבאס ממשיך לסחוט את הממשלה. קק"ל אמורה הייתה להתחיל במבצע ייעור ביער יתיר, באדמות מדינה – אחרי שהנטיעות נדחו במשך שנה וחצי. כעת עבאס מאיים בפירוק הקואליציה אם הנטיעות יתקדמו. עד עכשיו, הסחטנות שלו עבדה. חרפה".

תגיות:נטיעותהנגבשלמה קרעימנסור עבאסרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה