חדשות בארץ

רוצו לקנות ביצים: בעקבות שפעת העופות – צפוי מחסור של 14 מיליון ביצים בחודש

מחסור של 14 מיליון ביצים בחודש צפוי בשוק הביצים בישראל, בעקבות התפרצות שפעת העופות

  • כ"ב טבת התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

שפעת העופות התפרצה בלולים בצפון, ובעקבות כך צפוי מחסור בשוק הביצים בישראל של כ-14 מיליון ביצים בחודש – כך הודיע משרד החקלאות.

התפרצות השפעת התגלתה במקבץ לולים הצמוד למושב מרגליות, הסמוך לקרית שמונה. בלולים אלו ייאלצו להמית 320 אלף תרנגולות מחשש שנדבקו. זאת, בנוסף ל-244 אלף שהומתו במושב בתחילת השבוע. בנוסף, מיד עם קבלת הדיווח, בודד משרד הבריאות את הלולים הנגועים ועצר את שיווק הביצים, אך קיים חשש מהדבקת בני אדם הסמוכים ללולים, ולמחסור בשוק הביצים בארץ.

על מנת להילחם במחסור הצפוי, הורה שר החקלאות עודד פורר להיערך לפתיחת יבוא של 100-70 מיליון ביצים ללא מכס באופן מידי. עוד הורה פורר הנחה לנקוט בפעולות כדי למנוע את התפשטות השפעת ליישובים הסמוכים.

שפעת העופות שמכה בארץ הובילה למותם של כ-20% מאוכלוסיית העגורים בישראל ולהמתה של 17 אלף תרנגולי הודו שגודלו בלולי נאות גולן. מדובר בזן אלים, וקיים חשש שהוא יעבור לבני אדם. מדובר במחלה שנחשבת קשה לבני אדם, ואף עלולה לגרום למוות.

על מנת שנגיף שפעת העופות יעבור מאדם לאדם, עליו לעבור שינוי גנטי שיקנה לו את היכולת "להיקלט" על הדנ"א האנושי. על מנת למנוע חשש זה, יש להימנע ממגע עם עופות, מתים או חיים, ובעיקר עם הפרשותיהם, עם נוצותיהם ועם דמם. כן ניתן להשתמש בתרופת מונעת בשם "טאמיפלו".

כזכור, תלמידי בית ספר מחצור הגלילית ליטפו, למרות ההנחיות, עגור חולה במהלך טיול באגמון החולה. מאז אותו טיול הוחלט לסגור את האתר בפני מבקרים, וכן את השמורה הסמוכה – שמורת החולה. תלמידי בית הספר מקבלים את תרופת "טאמיפלו" כטיפול מונע.

תגיות:חדשות בארץמחסור בביצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה