חדשות בארץ

"עינוי דין מטורף": התגובות בימין להודעת היועמ"ש על הסדר הטיעון עם דרעי

בעקבות חתימתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי על הסדר הטיעון במסגרתו יתפטר מהכנסת, מותחים בימין ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "רדיפה משפטית"

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בימין מגיבים בחריפות על הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי נחתם הסדר טיעון עם יו"ר ש"ס אריה דרעי במסגרתו יתפטר מהכנסת.

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, מסר: "דרעי מגדולי הלוחמים נגד הממשלה הרעה הזאת, ושותף איתנו למאבקים למען הציבור בישראל, היהדות החרדית ולומדי התורה. נעשה כל מאמץ על ידי הרשויות לאכיפת החוק לפגוע בו ובציבור שהוא מייצג".

"זהו עינוי דין של למעלה משש שנים, כשבסופו הרצון שלהם להוציא אותו מהכנסת. אין ספק כי אם היה מדובר באדם אחר היו מגיעים להסדר מקל, כמקובל בנושאים מסוג זה. אני מחזק את ידיו ומקווה שימשיך בעבודתו עבודת הקודש להגדיל תורה ולהאדירה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב: "אריה דרעי עבר עינוי דין מטורף של שש וחצי שנים שבהן הוחזק בגרון. מהחשדות המקוריים שבגינם נפתחה החקירה נגדו לא נשאר דבר. ההר הוליד בקושי זבוב. הדרישה המפיוזית של מנדלבליט ממנו להתפטר מהכנסת מסכלת את בחירתם של תשעה מנדטים, והיא המשך הסיכול השיטתי של הדמוקרטיה על ידי מערכת המשפט".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "עוד רדיפה משפטית שהחלה בקול רעש גדול והסתיימה בקול ענות חלושה. אחרי אמירה כמו זו ש'לא נולד אפילו עכברון', היה מצופה ממנדלבליט ויתר חברי הכנופייה לקחת אחריות ציבורית ולהתפטר. אסור לאפשר לכנופייה להמשיך את עינוי הדין עם אפשרות ברקע לטענת קלון בהמשך. הקלון הוא של מנדלבליט וחבורתו".

כאמור, מוקדם יותר היום (חמישי) הודיע מנדלבליט כי נחתם הסדר טיעון עם יו"ר ש"ס, במסגרתו יוגש נגדו כתב אישום בשתי עבירות מס. דרעי יתפטר מהכנסת, והיועמ"ש לא ידרוש מבית המשפט להטיל עליו קלון. 

בתחילת החודש פורסמה בחדשות 12 הקלטה, בה נשמע מנדלבליט מתייחס בביקורתיות לחקירה, שנפתחה עם חשדות כבדים לעבירת שוחד: "מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון. זאת אומרת כלום. אני חושב שהתוצאה היא לא טובה, היא רעה אפילו, שזה לקח כל כך הרבה זמן. לקח פרק זמן מאוד ארוך, שלא הלך לשום מקום".

בהודעה שהוציא, מסר דרעי: "אני מודה לבורא עולם על סיום של כמעט 7 שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא. החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאוד, והסתיימה כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט במילים: 'מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון'".

"בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על מנת לשים את הפרשה מאחוריי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין. אני מודה לעורך דיני עו"ד נבות תל-צור על עבודתו המסורה. אמשיך להתמקד בפעילותי הציבורית ולהנהיג את תנועת ש"ס במלוא הכוח ובאמונה".

ממשרד המשפטים נמסר כי "במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי חבר הכנסת דרעי יודה ויורשע בכתב האישום, וכי הצדדים יעתרו במשותף לכך שייגזר על ח"כ דרעי עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 180 אלף ש"ח. כמו כן, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי במסגרת שיקולי ההסדר הוא רשם בפניו את הודעת ח"כ אריה דרעי בדבר החלטתו להתפטר מהכנסת, ועל כן, ועל פי הדין ביחס למי שאינו נבחר ציבור, היועץ המשפטי לממשלה לא יטען בעניין הקלון בפני הערכאה הדיונית".

פרקליטו של דרעי, עורך דין נבות תל-צור, בירך על הסדר הטיעון שנחתם לאחר חקירה ממושכת שגרמה לדרעי "עינוי דין חריף", כלשונו: "הסדר הטיעון מגלם עבירות מס של אי דיווח, ללא כוונה פלילית, שהתרחשו במחדל וברשלנות, והמצויות ברף חומרה נמוך. דרעי לא מואשם בעבירה כלשהי של העלמת מיסים".

"הסדר הטיעון משקף נטילת אחריות ונכונות לשאת במחיר אישי וציבורי כבד על מנת לחסוך הליכי משפט סבוכים וממושכים, חרף העובדה שמדובר היה בשאלות מיסוי שבמקרים רבים אחרים התבררו ונידונו במישור האזרחי בלבד. עריכת הסדר הטיעון עונה באופן מלא על האינטרס הציבורי שבהפקת הלקחים הנדרשים, והגברת אמון הציבור בהליכי המשפט".

תגיות:משה גפניאריה דרעיבצלאל סמוטריץ'אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה