חדשות בריאות

שרת החינוך שאשא ביטון: "מתנגדת להחזרת הלמידה מהבית"

"בגלל שנתוני האומיקרון משתוללים – רוב מדינת ישראל תהיה בקרוב אדומה. בעצם מחזירים פשוט את הילדים לבתים, ולא אתן לזה לקרות": שאשא ביטון תעשה הכל למנוע את המתווה שמחזיר את ילדי ישראל הביתה

  • י"ט טבת התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, מתנגדת נחרצות להחלטות קבינט הקורונה, וטוענת שתעשה הכל כדי למנוע את מתווה הבידודים בכיתות - כך אמרה שרת החינוך בריאיון שהעניקה היום (חמישי) לרדיו 103 FM.

מדובר על המתווה שהוצג בישיבת הממשלה. לפיו, בכיתות ביישובים כתומים או אדומים שבהן רמת ההתחסנות בקרב הילדים תעמוד על פחות מ-70% - הילדים הלא מחוסנים ילמדו מהבית.

במענה לשאלה האם היא תתמוך בישיבת הממשלה בהצעה לחזרה ללימודים מרחוק, השיבה שאשא ביטון באופן חד משמעי: "התשובה היא לא. התנגדתי גם בישיבת הממשלה וגם בקבינט הקורונה. ההצעה היא על כיתות ביישובים אדומים וכתומים, והמשמעות היא שבגלל שנתוני האומיקרון משתוללים – רוב מדינת ישראל תהיה בקרוב אדומה. בעצם מחזירים פשוט את הילדים לבתים, ולא אתן לזה לקרות".

שרת החינוך מוסיפה כי היא קיבלה נתונים שמראים על פגיעה קשה בקרב הילדים אחרי שנתיים של קורונה: "הקורונה כאן והיא תישאר, צריך לראות איך לחיות לצד הנגיף. לא אתן לפגיעה במשק ובכלכלה, ובטח שלא אתן לפגוע בילדים שחזרה לבתים תשבש להם את כל השגרה אליהם הם בקושי התרגלו" אמרה. "זה מכה בכל בתי הספר הכי הטובים – הילדים חזרו 'מפורקים'. הנתונים מצביעים שלילדים ישנם הפרעות דיכאון והפרעות אכילה".

לדבריה של שאשא ביטון, הממשלה פועלת קצת בהיסטריה, ואין צורך כעת בהגבלות נוספות. "אני מסכימה שהם היסטריים. מספר חברי הקבינט הסכימו איתי שנושא סגר לא צריך להיות בכלל על הפרק, וגם לא הגבלות חדשות".

"אם לא הצלחנו דרך הממשלה, נפעל דרך הכנסת כדי להבטיח שהילדים שלנו לא ילכו הביתה. יש לי משימה אחת כשרת החינוך והיא לשמור על הילדים ולהבטיח להם שגרה. אם הממשלה תפעל לסגירת מערכת החינוך – אפעל דרך הכנסת כדי למנוע את זה", הוסיפה שרת החינוך. "אני אוכל למנוע זאת בוועדת החינוך, ההורים עצמם נעמדים על הרגליים האחוריות כדי שלא לאפשר זאת".

תגיות:יפעת שאשא ביטוןמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה