חדשות בריאות

דין קשה בתאילנד: ישראלי שאומת לקורונה אך נמלט מבידוד - מועמד שם למאסר וקנס

עד כמה מחמירות רשויות תאילנד כלפי מי שהפר את הבידוד? צעיר ישראלי בשם אוהד ברוך שעבר בדיקת קורונה - נעצר לאחרונה בתאילנד ומועמד למאסר, משום שלא חיכה לתוצאות הבדיקה, ועזב את בית המלון שבו שהה ללא כל הודעה לרשויות

בעיגול: אוהד ברוך כפי שנקלט במצלמות אבטחה בקוסמויבעיגול: אוהד ברוך כפי שנקלט במצלמות אבטחה בקוסמוי
אא

עד כמה מחמירות רשויות תאילנד כלפי מי שהפר את הבידוד? צעיר ישראלי בשם אוהד ברוך שעבר בדיקת קורונה - נעצר לאחרונה בתאילנד ומועמד למאסר, משום שלא חיכה לתוצאות הבדיקה, ועזב את בית המלון שבו שהה ללא כל הודעה לרשויות. 

על פי הדיווחים, ברוך עבר את בדיקת ה-PCR לגילוי האומיקרון מיד עם נחיתת המטוס, כפי שנהוג במדינה, ואמור היה להמתין במלון עד לקבלת התשובה - אלא שהוא החליט שחבל לו על הימים שעוברים מבלי שהוא ינצל את ויזת התייר שלו, ויצא מבית המלון לכיוון קוסמוי. בד בבד התקבלה תשובת הבדיקה, שהתבררה כי הוא אכן חיובי לקורונה. 

כך נראה הדיווח בתקשורת התאילנדית (באנגלית)כך נראה הדיווח בתקשורת התאילנדית (באנגלית)

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, ברוך אמור היה להישאר במלון ולא לצאת ממנו, עד לקבלת בדיקה נוספת שעשה, לגילוי אומיקרון. אך הוא 'נמלט' ממתקן הסגר בבנגקוק ונסע למספר מחוזות בתאילנד.

שוטרים שגילו כי הוא עזב את הבידוד למרות שידע שהוא חיובי לקורונה, פתחו במצוד אחריו, איתרו אותו בטיוליו בקוסמוי ופינו אותו לבית חולים מקומי - שם עבר שתי בדיקות נוספות. "הוא נעצר במסגרת מבצע 'סמוי' של המשטרה, במחוז הדרומי של סוראט תאני", אומרים הדיווחים. 

הבדיקות הנוספות התגלו דווקא כשליליות - אך רשויות תאילנד החליטו להכניס אותו לבידוד של 10 ימים בכל זאת - זאת מחשש שהוא אולי נדבק באומיקרון. 

ראש המחלקה למדעי הרפואה בבית החולים המקומי, ד"ר סופאקית סירילאק, אמר הבוקר (ה') כי שלחו את הבדיקות שלו למעבדה מיוחדת שבודקת האם מדובר בווריאנט האומיקרון, וכי התוצאות אמורות להגיע תוך ימים ספורים. "הסיבה לכך שאנחנו חוששים ששתי הבדיקות של התייר הישראלי חזרו שליליות, היא בשל האפשרות שהאומיקרון יכול להתקיים בגופו של המאומת גם כשהוא בכמות מינורית שלא נראית בבדיקת קורונה רגילה - מה שעלול להוביל להדבקה בקהילה", אמר סירילאק. 

בשל אי הציות לחוקי המקום והפרת התקנות - ברוך עומד לפני כתב אישום שהעונש עליו יכול להגיע לשנתיים מאסר ו/או קנס של 1,200 דולר. "לאחר השחרור שלו מהאשפוז, התייר הישראלי יילקח למשטרה ויוגש נגדו כתב אישום על הפרת ההנחיות", כך אמר מפקד המשטרה התאילנדית, צ'יף פול קול דאונגשוט (באנגלית: chief Pol Col Duangchote).

תגיות:ישראליתאילנדקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה