חדשות בריאות

פרופ' ברקון: "נדהמתי עד כמה החיסונים יעילים במניעת מחלה קשה"

פרופסור יעקב ברקון, מנהל מחלקת ילדים בבית החולים 'הדסה הר הצופים', טוען כי עם הזמן המוגנות של החיסון יורדת, אך עדיין יעיל ב-70% נגד מחלה קשה

  • י"ט טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרופסור יעקב ברקון, מנהל מחלקת הילדים בבית החולים הדסה הר הצופים, טוען כי יעילות החיסון פחותה נגד האומיקרון.

"החיסון פחות יעיל מול האומיקרון", אומר ברקון בריאיון שהעניק ל'כיכר השבת'. "עד עכשיו זה היה פשוט מדהים. נדהמתי עד כמה החיסונים הללו יעילים במניעת המחלה הקשה. הרי היעילות שלהם למעלה מ-90%. כנראה שנגד אומיקרון זה יותר נמוך, אבל גם אם מדובר ב-70% - זה עדיין יעיל, רק שהוא צריך להיות מעודכן".

"עם הזמן המוגנות שלנו יורדת, ואנחנו עוד לא יודעים תוך כמה זמן זה", מסביר ברקון. "לגבי העצירה - אני חושב שקודם כל צריכים לעשות את מה שעשינו עד עכשיו, ומהר. זה להקפיד על ההנחיות, לאכוף אותן ולהתחסן. מי שהתחסן עכשיו יהיה מוגן תוך שלושה שבועות. זה צריך להיות הכיוון העיקרי. ואם תהיה עלייה נוספת - צריכים להחמיר בהגבלות".

על השאלה האם הוא שותף להערכתו של ראש הממשלה בנט על כך שבתוך חודש-חודשיים יהיו  מאות אלפי מאומתים ביממה, השיב ברקון בשלילה: "לא. אני לא חושב שמדובר במספרים כאלו. אפשר לחשב לפי קצב העלייה, אבל במדינות שכבר חוות את זה כמו בריטניה או ארה"ב אנחנו רואים שהקצב הרבה יותר מהיר מזן הדלתא; יש הכפלה של מספר המאומתים כל שלושה-ארבעה ימים. בהחלט אפשר להגיע למספרים גדולים מאוד, אפילו יותר מאשר הגל הקודם, הגל הרביעי".

תגיות:מגפת הקורונהזן אומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה