חדשות בריאות

נפטר ראשון מהאומיקרון בישראל; ליברמן בקבינט: האומיקרון – כמו שפעת

ברקע התפשטות וריאנט האומיקרון בישראל, קבינט הקורונה התכנס כדי להחליט על הגבלות חדשות. שר האוצר אביגדור ליברמן טען כי "האומיקרון לא משפיע יותר מאשר שפעת" והביע התנגדות להגבלת התקהלויות: "זה מכניס אותנו לעולם של פיצויים". ראש הממשלה נפתלי בנט: "הציבור צריך להיות מודע שצפויה עלייה דרמטית בתחלואה"

ליברמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ליברמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חולה קורונה בשנות ה-60 לחייו, שנדבק בזן האומיקרון, נפטר אתמול (שני) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הוא חוסן בשני חיסונים, ועברו יותר משישה חודשים מאז שקיבל את החיסון השני.

מבית החולים נמסר היום, כי החולה סבל ממחלות רקע רבות ואושפז לפני כשבועיים במחלקת קורונה: "עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מקורונה. בדיקת ה-PCR הראשונית העלתה חשד לנוכחות וריאנט האומיקרון, ולכן הבדיקות נשלחו לריצוף גנטי. תשובה חיובית לזיהוי וריאנט האומיקרון התקבלה אתמול אחר הצהריים לאחר פטירתו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

ברקע התפשטות וריאנט האומיקרון בישראל, קבינט הקורונה מתכנס הערב לאחר שלא כונס מזה כשלושה שבועות. בישיבה נדונות המלצות משרד הבריאות להטלת הגבלות חדשות, הכוללות תו סגול בכניסה לקניונים ותו ירוק בכניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר. הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ממליצים גם על הגבלות התקהלות באירועים, אולם מסתמן כי המלצה זו תידחה.

על פי הדיווח בחדשות 12, במהלך הדיון התגלע עימות בין שר האוצר אביגדור ליברמן לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. ליברמן – בהופעה נדירה בקבינט – טען כי עד כה מתו בכל העולם 12 איש בלבד מהאומיקרון. הוא הביע את התנגדותו להגבלת התקהלויות, בטענה כי "זה מכניס אותנו לעולם של פיצויים". עוד הוסיף: "מבחינת ההשפעה של האומיקרון, אני לא רואה שזה משפיע כרגע יותר מאשר שפעת. כמו שאנחנו חיים עם השפעת, כרגע אנחנו חיים עם האומיקרון".

ד"ר אלרעי פרייס הבהירה, כי הנתון שליברמן הציג אינו נכון: "רק בדרום אפריקה מתו יותר מ-900 אנשים מאומיקרון, ויש דיווחים על תמותה של 32 ילדים".

בכירת משרד הבריאות הוסיפה: "אדוני שר האוצר, הצגנו בצורה נרחבת את הנתונים מדרום אפריקה, עם העלייה באשפוזים, עם פחות תמותה מהווריאנט הזה אבל עלייה בתמותה, ועם ההסתייגות מאוד גדולה שבדרום אפריקה יש 5.5% אנשים מעל גיל 65 ו-70% מחלימים. יש לנו במדינה שלנו מעל מיליון שלא קיבלו את מנת הבוסטר, עוד אנשים בטווח שבין 6-3 חודשים מהמנה השנייה שלהם ועוד אוכלוסייה גדולה שלא קיבלה מנה ראשונה ושנייה, אז גם לנו יש אוכלוסייה נרחבת שלא מחלימה ולא מחוסנת. האמירות שאנחנו מדינה מחוסנת, צריך פשוט לדעת את הנתונים ולהבין שזה לא בדיוק ככה".
 

בנט: "אנחנו בהכפלה של מספר המאומתים"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח הישיבה: "אנחנו מביאים היום לקבינט שורה של החלטות שמיד יוצגו. המטרה שלנו היא לאפשר למדינת ישראל לצלוח את גל האומיקרון, תוך שימור התפקוד של הכלכלה והמשק ככל האפשר".

"אנחנו בהכפלה של מספר המאומתים, ואנחנו נכנסים לקצב האקספוננציאלי", הוסיף בנט. "אנחנו צפויים לראות מגמה דומה של הכפלות כל יומיים-שלושה בזמן הקרוב, אולי פחות. הציבור צריך להיות מודע לכך שצפויה עלייה דרמטית בתחלואה. זה לא הגזמות, זה הצפי, ואני מעריך שזה יגיע מאוד מהר".

"אנחנו לא יכולים למנוע את הגל, אין אפשרות כזו. אבל אנחנו בהחלט יכולים ונותנים את הכלים לאזרחי ישראל להגן על עצמם בעיקר מפני תחלואה קשה, לכשחלקם יידבקו".

בנט הוסיף כי "מי שעם חיסון, עוטה מסכה, ומתנהג בצורה טובה – הסבירות לפגיעה היא נמוכה. אנחנו לא יודעים עדיין, גם ברגע זה, את רמת החומרה של הנגיף. עבר פחות מחודש מאז שניתן לנגיף שם זמני. להערכתי נדע את זה תוך שבוע וחצי כשהנתונים מאנגליה ודנמרק יגיעו, הן מדינות שעושות עבודת תיעוד רצינית. אנחנו כן יודעים שמי שמחוסן באופן מלא מוגן מפני תחלואה קשה לאין ערוך, לעומת מי שלא מחוסן או לא מחוסן בצורה מלאה. לכן – חיסונים, מסכות וריחוק חברתי".

"נכון לעכשיו, יש מספר גדול של ישראלים שקיבלו שתי זריקות ולא את המנה השלישית. יש גם מיליון ילדים שלא קיבלו אפילו זריקה ראשונה. כרגע הם חשופים, והמטרה שלנו היא להניע אותם בהיקפים גדולים בימים הקרובים לצאת ולהתחסן. יש גם את קהל המבוגרים, שאני ממתין בקוצר רוח שמשרד הבריאות יאשר לתת חיסון רביעי לזקנים, לאוכלוסיות מדוכאות חיסון, כדי שנוכל להגן עליהם".

מוקדם יותר אישרו שרי הממשלה, במשאל טלפוני, את מעבר המגזר הממשלתי והציבורי להיקף מצומצם של 50% נוכחות במקומות העבודה. במסגרת ההחלטה, יוכלו מנכ"לי המשרדים ומנהלי יחידות הסמך, ככל שהדבר נדרש, לאשר שהייה של שיעור עובדים גבוה יותר, תוך נימוק ועדכון נציב שירות המדינה. ההחלטה תיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב.

תגיות:נפתלי בנטאביגדור ליברמןנגיף הקורונהקבינט הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה