סיפורים קצרים

בעל משרד הנדל"ן ניצל מעוקץ של 70,000 דולר בזכות... מילה אחת. מהי?

נוכל פרץ לחשבונו של ה'בוס' ושלח הודעה לעובדת להעביר 70,000 דולר לחשבון בנק מסוים. בזכות מילה אחת בהודעה התעורר חשדה של העובדת

  • י"ז טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אלימלך בידרמן סיפר בשיעורו השבועי על יהודי תושב ליקווד, המנהל משרד נדל"ן גדול. במשרדו הוא מעסיק מספר מזכירות שומרות תורה ומצוות. באחד הימים קיבל בעל המשרד שיחת טלפון מאחת העובדות, שרוצה לברר דבר מה. "קיבלתי ממך הודעת אימייל, בה הורית לי להעביר סכום של 70,000 דולר לחשבון במק מסוים. אני מבקשת אישור טלפוני לפני ביצוע ההעברה".

בעל המשרד נדהם, מעולם לא שלח הודעה כזו. התברר שגנב פרץ לחשבון האימייל שלו, ושלח את ההודעה בשמו להעביר את סכום הכסף לחשבון הבנק הפרטי שלו. הנוכל כבר עקב אחר הודעותיו של בעל המשרד, ולמד את סגנון כתיבתו. הוא העתיק את סגנון הכתיבה, ושלח הודעה קצרה לאחת העובדות, שתבצע את ההעברה.

לאחר שבעל המשרד נרגע מעט מהתדהמה, שאל את העובדת מדוע החליטה לבקש ממנו אישור טלפוני אודות ביצוע ההעברה. "והרי כפי מה שהיה נראה לעיניים, היה נראה שאני בעצמי כתבתי את האימייל ללא כל מקום לספקות!", אמר לה.

השיבה העובדת: "אחד הכללים במשרד הוא שהעובדים והעובדות לא פונים אחד לשני בשמם הפרטי בשום אופן – לא בעל פה ולא בכתב. והודעת אימייל זו נפתחה בשמי הפרטי (ה'טעות' היחידה של הנוכל). נורה אדומה התעוררה במוחי, וחשתי שמשהו לא מריח טוב. מסיבה זו החלטתי להתקשר אליך ולבדוק"...

תגיות:עוקץנוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה