חדשות בריאות

התפרצות קורונה במעלה אדומים, האומיקרון ממשיך להתפשט

נתוני התחלואה המעודכנים ממשרד הבריאות מעידים על המשך התפשטות וריאנט האומיקרון בישראל. במעלה אדומים הוחלט על סדרת צעדים מיידים להתמודדות עם הנגיף בעקבות התפרצות קורונה בשלושה בתי ספר

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

האומיקרון ממשיך להתפשט בישראל: משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי זוהו 46 מקרים חדשים של הווריאנט. בכך עלה מספר הנדבקים לאומיקרון ל-221. עוד נמסר כי 775 מקרי הידבקות נוספים, שטרם התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם, מוגדרים ב"חשד גבוה" לווריאנט החדש.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, דיווח כי ממצאים שהתקבלו מניטור מערכות הביוב מצביעים על הימצאות אומיקרון בערים חריש, אשדוד, נתניה ואיילון-נשר. מומחי המרכז ציינו, כי הנתונים מהמדינות בהן הווריאנט התפשט מלמדים שמספר הנדבקים היומי מוכפל בכל יומיים וחצי: "קיים תרחיש בסיכוי לא זניח של עומסים כבדים ופתאומיים על מערכות האשפוז בישראל בתוך חודש-חודשיים מהיום".

בתוך כך, בשלושה בתי ספר במעלה אדומים אובחנה התפרצות קורונה, שגרמה עד כה להידבקות של 193 תושבים, מתוכם קרוב ל-170 תלמידים. מבין הנדבקים, 25 זוהו כמאומתים לזן האומיקרון.

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך במעלה אדומים, בני כשריאל, הודיע על שורת צעדים מיידיים לטיפול בנגיף: שלושת בתי הספר בהם אובחנה ההתפרצות – דקל וילנאי, צמח השדה ועמל – ייסגרו, ותלמידיהם יעברו ללמידה מרחוק.

עוד הוחלט כי עמדות הדיגום של פיקוד העורף בעיר יוכפלו באופן מיידי, כולל הבאת ניידת דיגום מתגלגלת שתעבור בשבוע הבא בין כלל בתי הספר. כמו כן, הוחלט לתגבר את מערך החיסונים ולערוך מבצע אכיפה של המבודדים ושל עטיית מסכות. במקביל, העירייה תקיים מסע הסברה לעידוד חיסון הילדים.

"אנו עובדים ביעילות ובמהירות", מסר כשריאל. "נכפיל עמדות דיגום, נבודד תלמידים מבתי הספר, נבצע אכיפה אגרסיבית, נבצע קמפיין ונעביר את התלמידים מבתי הספר ללמידה מרחוק. רק ככה נצליח לעצור מיידית את התפשטות המגיפה וננצח אותה".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,306 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר חודשיים. שיעור החיוביים היומי ממשיך לעלות, ועמד אתמול על 1.27% מתוך כ-105 אלף בדיקות שפוענחו. זינוק נוסף נרשם במקדם ההדבקה, והוא עומד כעת על 1.28.

בבתי החולים מאושפזים 130 חולי קורונה, 81 מהם במצב קשה. מצבם של 48 חולים מוגדר קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 8,232.

תגיות:מעלה אדומיםנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה