חדשות בריאות

הגבלות חדשות בכנסת: סיורים ואירועים יבוטלו, המזנונים ייסגרו

בעקבות התפרצות הקורונה בכנסת, עם חשש לאומיקרון, הודיע מנכ"ל הכנסת גיל סגל על שורת הגבלות חדשות. אלו כוללות את ביטול הסיורים והאירועים המתוכננים בבניין והגבלת התפוסה בדיוני הוועדות. חברי הכנסת שבבידוד יצביעו מיציע הציבור באופן יחידני ועל פי קריאה

בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מנכ"ל הכנסת גיל סגל הודיע היום (ראשון) על שורת הגבלות חדשות בבית המחוקקים, שנועדו להתמודד עם התפשטות תחלואת הקורונה. ההחלטות התקבלו בישיבת הערכת מצב שקיים סגל עם הגורמים המקצועיים בכנסת, וזאת בעקבות שבעה מקרי הדבקה, עם חשש לאומיקרון, בהם היו מעורבים באי הכנסת בימים האחרונים.

בין היתר, הוחלט להפסיק כמעט לחלוטין את הסיורים והאירועים המתוכננים בבניין, להגביל את התפוסה באולמות ובדיוני הוועדות, לסגור את המזנונים לאכילה בישיבה ולהגביל את מספר המתפללים בבית הכנסת ל-20. כמו כן הוחלט, כי חברי הכנסת הנדרשים לבידוד יצביעו מיציע הציבור באופן יחידני ועל פי קריאה.

סגל אמר בישיבה כי "הכנסת קיבלה שורת החלטות מחמירות משמעותיות, שמטרתן גדיעת שרשרת ההדבקה מחד והבטחת רציפות פעילות הכנסת מאידך".

לדברי סגל, "וריאנט האומיקרון אינו מתחשב בחסינותו הפרלמנטרית של המשכן ועל כן התקבלה החלטה עקרונית ולפיה כל פעילות השייכת לליבת העשייה הפרלמנטרית ולרציפותה – תימשך בהתאמה מוקפדת, ואילו שאר פעילויות הבניין וחברי הכנסת אשר אינן קשורות לליבה זו – תצומצמנה באופן משמעותי או תבוטלנה לחלוטין".

"הווריאנט החדש מהווה אתגר גדול בשל תכונותיו היחודיות", הוסיף סגל. "הכנסת תמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת, תוך שיתוף פעולה הדוק עם גורמי המקצוע המנחים במשרד הבריאות".

ההחלטות החדשות להתנהלות בכנסת נשלחו לחברי הכנסת ועובדיה על ידי קצין הכנסת, ניצב יובל חן, וייכנסו לתוקף החל ממחר.

 

הרשימה המלאה של ההנחיות החדשות

כניסת מבקרים למשכן – סיורים שתואמו באמצעות מרכז המבקרים ייפסקו בשלב זה ועד להודעה חדשה. יוחרגו באופן פרטני סיורים וביקורים באישורם של יו"ר הכנסת או המנכ"ל.

אירועים בכנסת – יבוטלו, למעט אירועים שיוחרגו באישורם של יו"ר הכנסת או המנכ"ל. ניתן יהיה לקיים אירועים בזום, ותתאפשר נוכחות של עד חמישה משתתפים באולם ממנו ישודר האירוע.

* נוהל הצבעת חברי כנסת מבודדים – על פי החלטת יו"ר הכנסת מיקי לוי, ההצבעות יתקיימו ביציע הציבור באופן יחידני ועל פי קריאה. בהתאם להתפתחויות, יישקלו התאמות נוספות.

* התפוסה באולמות ובוועדות לצורכי ישיבות בלבד – תוגבל למספרים הבאים: 36 משתתפים בדיוני הוועדות ו-43 באולמות ירושלים ונגב. מספר גורמי המקצוע החיצוניים לא יעלה על עשרה, והרכבו יהיה באישור יו"ר הוועדה בלבד. את יתר המשתתפים בדיון יש להעלות במערכת הזום.

מוזמנים לחברי כנסת – יצומצמו לעד חמישה אנשים.

מזנוני הכנסת – לא תתאפשר ישיבה במקום בכלל מתחמי ההסעדה, והמזנונים יעברו למסגרת טייק אווי.

* חדר הכושרבכנסת – נסגר עד להודעה חדשה.

* בית הכנסת – יורשו להיכנס עד 20 מתפללים, ויש להקפיד על מרחק של 2 מטר אחד מהשני.

כניסת תקשורת – תקשורת תתאפשר רק באמצעות אישורי כניסה קבועים לכנסת. כל פנייה אחרת תיבחן באופן נקודתי על ידי דוברות הכנסת.

* כניסת ילדים – תותר לילדים המציגים תו ירוק, וזאת בכפוף לאישור לשכת מנכ"ל הכנסת.

* מוזמנים חיצוניים – יידרשו להציג תו ירוק של משרד הבריאות, או יידרשו להציג תוצאה שלילית של בדיקת PCR אשר נעשתה בתוך 72 שעות ממועד הכניסה למשכן הכנסת. ככלל, לא יאושרו בדיקות אנטיגן.

כניסות ואישורים לאולם המליאה של עוזרים ועובדי סיעה – יצומצמו ב-50%.

בסיכום רשימת ההנחיות, הדגישו בכנסת כי יש להקפיד על עטיית המסכות בתוך הבניין, וכי חובה זו תיאכף. עוד צוין, כי בהמשך להנחיית מנכ"ל הכנסת עובדים אשר אינם חשים בטוב מחויבים להישאר בבית ולדווח לממונים עליהם.

תגיות:הכנסתנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה