חדשות בארץ

מדוע סירב חנוך דאום להשתתף בתוכנית אקטואלית, בדיון על אלימות בהתנחלויות?

לאחרונה קיבל חנוך דאום הזמנה מתוכנית אקטואליה כלשהי, להשתתף בדיון על אלימות בהתנחלויות - אך הוא סירב. "הדיון הזה כבר קובע שיש אלימות משני הצדדים, ובפועל יש טרור פלסטיני ועוד משהו מינורי שלשים אותו בצד השני של הטרור כאילו אלה שני צדדים של איזו משוואה. זו בדיחה במקרה הטוב ודיבה חמורה במקרה הרע"

אא

לאחרונה קיבל חנוך דאום הזמנה מתוכנית אקטואליה כלשהי, להשתתף בדיון על אלימות בהתנחלויות - אך הוא סירב. 

בפוסט טעון ברשתות החברתיות, לצד תמונה מהלינץ' ברמאללה, הוא נאות להסביר מדוע: "פנו אלי כעת מתוכנית אקטואליה כלשהי, לא חשוב שמות. התחקירן עצמו היה ממש חמוד והוא לא האישיו ואני גם ממילא מדיר רגלי מהתוכניות האלה משום שאין לי ממש מה לתרום בהן. 'בוא לדיון על האלימות משני הצדדים בהתנחלויות', הוא אמר לי.

"'אבל אתה יודע', הסברתי לו, 'הדיון הזה שאתה מזמין אותי אליו כבר קובע שיש אלימות משני הצדדים, ובפועל יש טרור פלסטיני ועוד משהו מינורי שלשים אותו בצד השני של הטרור כאילו אלה שני צדדים של איזו משוואה. זו בדיחה במקרה הטוב ודיבה חמורה במקרה הרע.

"'אז בוא תגיד את זה', הוא אמר לי, וניסיתי להסביר לו שלבוא להגיד את זה, זה בדיוק מה שרצו באיחוד האירופי כששילמו מיליון דולר לשוברים שתיקה כדי שיוציאו חוברת עדויות על ״אלימות מתנחלים״, חוברת שבגללה התקיים גם דיון בכנסת - הם רצו שיהיה דיון בטלוויזיה.

"'אתה מבין', אמרתי לו, 'הדיון הזה איננו הזדמנות עבורי להשמיע את עמדתי, אלא נקודת הקצה המוצלחת של הקמפיין נגדי, בלי קשר למה שאגיד שם, במידה ואצליח להשחיל מילה. ואני נגד אלימות ואכן יש כמה עשרות פורעים, חלקם בכלל לא בני ההתיישבות, שמוציאים שם רע קודם כל לאחיהם המתיישבים. אבל מה לזה ולטרור הפלסטיני? מה לזה ולמאה שנות פרעות ורציחות של יהודים בארץ ישראל? ואני יכול לכבד אגב אנשי שמאל שאומרים שצריך לפנות התנחלויות.

"בעיניי, גם אם מתעלמים מכך שזו נחלת אבותינו, פינוי אדם מביתו הוא מעשה לא מוסרי ובעיקר חסר פואנטה ביטחונית כי אין בצד השני פרטנר, אבל אני מכבד את הדעה האחרת. באמת מכבד, אבל קשה לי לכבד את המניפולציה הזו שמטרתה להכפיש מאות אלפי מתיישבים הגונים באמצעות פייק ניוז והצגת מציאות מדומה של איזו התכתשות בין שני צדדים, קמפיין שיגרום לכולם לשנוא ולתעב מאות אלפי ישראלים ישרי דרך.

"אבל זה לא באמת משנה, כל החפירה הזו, כי הרי יסתדרו יופי גם בלעדי ובקרוב יהיה דיון באולפנים שבו המושג המכליל 'אלימות מתנחלים' ישמע שוב ושוב, ובסוף כל משפט שיאמר שם בעברית ישב בבריסל בנאדם אנטישמי עם נרגילה, יחכך את ידיו והבה נגילה".

"בתמונה: אלימות, אבל לא של מתנחלים", כתב דאום, תוך שהוא מציג כאמור את התמונה של המחבל מהלינץ' ברמאללה, כשידיו מגואלות בדם. 

תגיות:פוסטחנוך דאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה