חדשות בעולם

הפסיד 300 מיליון בביטקוין, שנשמרו על כונן קשיח - ושכר מומחה של נאס"א להשיבם

צעיר שסחר בביטקוין והרוויח 300 מיליון ליש"ט - הפסיד אותם משום שהכונן הקשיח שלו הלך לאיבוד. כעת הוא שכר מומחה של נאס"א כדי למצוא אותו

בתמונה: ג’יימס האוולס, המיליונר שהתרושש כליל בתמונה: ג’יימס האוולס, המיליונר שהתרושש כליל
אא

ג'יימס האוולס הוא רק בן 36 - אך כבר הספיק להפוך למיליונר ביטקוין ולהתרושש מכל כספו באחת. 

בשנת 2013, השליך האוולס לפח בטעות את הכונן הקשיח שלו, שעליו היו שמורות ההוכחות לכך שהוא מחזיק בלמעלה מ-340 מיליון פאונד. מאז הוא לא מפסיק לשלם על הטעות החמורה, אך לא מתייאש לרגע מלנסות למצוא את הונו האבוד. 

מוקדם יותר השנה דווח בתקשורת כי הרשויות המקומיות בווילס סירבו לפתוח במבצע חיפוש, למרות שהאוולס הציע להם רבע מכל הון שיימצא. 

על פי הדיווחים האחרונים, האוולס שכר חברה מומחית שעובדת עם נאס"א ומעסיקה מומחים נתונים, אנשי איכות סביבה ומהנדסים מכל רחבי העולם, במטרה למצוא את הכונן הקשיח שלו. האוולס מצדו בטוח שהיא תצליח לעשות את זה. "זו חברה שידועה בכך שהצילה את הכונן הקשיח ממעבורת החלל קולומביה לאחר שזו צללה לכדור הארץ ב-2003. למרות שהכונן נמצא באגם שהתייבש שישה חודשים לאחר מכן, החברה הצליחה לשחזר 99 אחוז מהנתונים", אומר נציג החברה ומוסיף כי הם בטוחים שהם יכולים להציל בין 80 ל-90 אחוזים מהכונן, אם הוא רק יימצא. 

"הרכבתי פאנל מלא של מומחים בתחום כדי להפריך את כל הטענות שהעירייה אמרה שיש לה. דיברתי עם מומחי שחזור נתונים שעבדו עם נאס"א על אסון מעבורת החלל 'קולומביה' והם הצליחו לשחזר כמעט הכל. הם הצליחו להתאושש ממעבורת שהתפוצצה. אני לא חושב שתהיה להם בעיה להתמודד עם כונן שנמצא במזבלה עירונית", אמר האוולס בראיון ל'סאן' הבריטי. 

"הרבה ביטקוין יושב שם באדמה, ואין לי ספק שבשנה הבאה הוא יהיה שווה לפחות 550 מיליון ליש"ט או אפילו 700 מיליון. יכול להיות שהכונן הקשיח שלי היום שווה מיליארד דולר, ואי פעולה מצד העירייה - תגרור סנקציות מבחינתי. זו לא בעיה שהולכת להיעלם", הוא מבטיח. 

האוולס מציע כעת לרשויות המקומיות סכום של 55 מיליון ליש"ט, באם יתחילו לחפור ולחפש. "הערך של הקריפטו מזנק מיום ליום. אין טעם לחכות", מסכם מהנדס המחשבים האומלל. 

תגיות:מדהיםנאסאאבדהביטקוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה