חדשות בריאות

בצל האומיקרון: האם חברי כנסת יצביעו לראשונה מהבית?

בעקבות כניסתם לבידוד של יותר מעשרה חברי כנסת, בקואליציה בוחנים את האפשרות לאפשר להם להשתתף מרחוק בהצבעות במליאה. מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין: "הניסיון לקבוע תקדים היסטורי של הצבעה מרחוק יחסל סופית את ההליך הדמוקרטי בכנסת"

לוח ההצבעות בכנסת, ארכיון (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)לוח ההצבעות בכנסת, ארכיון (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

בעקבות התפשטות וריאנט האומיקרון בישראל והבידוד אליו נכנסו חברי כנסת רבים, יו"ר הכנסת מיקי לוי מקיים בשעה זו (ראשון) דיון הערכת מצב עם הגורמים המקצועיים בכנסת, לקראת המשך הפעילות השבוע.

בקואליציה בוחנים את האפשרות לפיה חברי כנסת יוכלו להשתתף מרחוק בהצבעות במליאה, וזאת לאור העובדה שרוב המבודדים מגיעים משורותיה כך שיקשה עליה להשיג רוב בהצבעות. על פי הדיווח בחדשות 12, יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן, ביקשה מלוי למצוא דרכים אחרות לאפשר הצבעת חברי הכנסת שלא דרך יציע המבודדים. במקביל, מנכ"ל הכנסת גיל סגל הודיע כי צפויה להתקבל החלטה על ביטול כנסים שתוכננו להתקיים השבוע.

באופוזיציה הגיבו בחריפות על כוונת האופוזיציה לאפשר הצבעה מרחוק ולבטל כנסים מתוכננים. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, מסר: "הניסיון של הקואליציה לשתק את הכנסת ולהשתיק את האופוזיציה, במסווה של היערכות לגל התחלואה, אסור שיצליח".

"עבודת הכנסת צריכה להימשך כסדרה, בדיוק כפי שהיה בזמן כהונת הממשלה הקודמת, כשלא היו עוד חיסונים", הדגיש לוין. "אז נעשו סידורים שאפשרו למבודדים להצביע מיציע הציבור תוך בידוד גם ביניהם, ואין סיבה לא לעשות כך כעת".

"הניסיון של הקואליציה לקבוע תקדים היסטורי של הצבעה מרחוק יחסל סופית את ההליך הדמוקרטי בכנסת, וכל מטרתו לפתור את הקושי של הקואליציה לגייס רוב בהצבעות. התנגדתי לרעיון כזה בעבר, ואמשיך לפעול כדי לשמור על מה שעוד נותר מתקינות ההליכים בכנסת".

חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד) תקפה: "אבירי איכות השלטון, איפה אתם? הוראה חדשה של יו"ר הכנסת על עצירת הכנסים והשדולות, שהן הכלי האחרון שנותר לאופוזיציה לנהל דרכו דיונים אידיאולוגיים אמיתיים, התקבלה היום. הטיעון של הקורונה לא מחזיק מים, לנוכח העובדה שלפי החוק הכנסים יכולים להתקיים בכל אולם מחוץ לכנסת".

"העיר אילת מלאה בעשרות כנסים מקצועיים ואירועים עם מאות משתתפים. ‏אנחנו מכירים מקרוב את מיטב המוחות שפועלים בקואליציה הזו ויודעים לאלו עומקים ותהומות הם מסוגלים לדרדר את הכנסת, את המדינה ואת הדמוקרטיה כולה, עכשיו זה נטו עצירת משאבים. ‏השאלה – היכן העיתונאים וכל מגיני הדמוקרטיה על שלל ארגוניה?".

מוקדם יותר נכנסו עשרה חברי כנסת לבידוד, לאחר שהתברר כי באו במגע עם כתב ערוץ הכנסת נדב אלימלך שנמצא מאומת לנגיף הקורונה וקיים חשש כי נדבק בזן האומיקרון. מדובר בחברי הכנסת גלעד קריב (העבודה), מרב בן ארי ומשה טור פז (יש עתיד), גדי יברקן וקטי שטרית (הליכוד), יום טוב כלפון (ימינה), מוסי רז (מרצ), שמחה רוטמן (הציונות הדתית), חברת הכנסת אלינה ברדץ' יאלוב והשר במשרד האוצר חמד עמאר (ישראל ביתנו).

מהכנסת נמסר כי לאחר החקירה האפידמיולוגיות שבוצעה על ידי משרד הבריאות, "נציגי מזכירות הכנסת פנו לחברי הכנסת ועדכנו אותם בפרטי החקירה והממצאים. בכנסת בוחנים מספר צעדי מניעה נוספים אשר יסייעו בצמצום סיכוני הדבקה".

שלשום נכנסו 130 עובדים בכנסת לבידוד, לאחר שארבעה עובדים אובחנו כחיוביים לקורונה, אחד מהם עם חשד גבוה לאומיקרון. בנוסף לעובדים נכנסו לבידוד גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וחבר הכנסת סימון דוידסון (יש עתיד). מלשכתו של נתניהו נמסר, כי בדיקת הקורונה שעבר יצאה שלילית.

בתוך כך, ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום להוסיף את איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן נאסרה. עדכון רשימת המדינות האדומות ייכנס לתוקף הלילה בחצות. הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה לממשלה להכניס לרשימה האדומה גם את איטליה, ארצות הברית, בלגיה, גרמניה, הונגריה, טורקיה, מרוקו, פורטוגל, קנדה ושוויץ. ההמלצה נדונה בישיבת הממשלה השבועית, ותובא בהמשך לאישור השרים במשאל טלפוני, עם השלמת ניסוח התקנות. מדינות אלו צפויות להפוך לאדומות בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי, בכפוף לאישור ועדת החוקה.

תגיות:הכנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה