חדשות בארץ

בנט בישיבת הממשלה: הזמן אוזל, האומיקרון כבר חדר לארץ

בפתח ישיבת הממשלה קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לציבור להיערך לקראת גל התחלואה החמישי ולהתחסן: "הזמן אוזל"

בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) להתפשטות וריאנט האומיקרון, והזהיר כי גל התחלואה החמישי החל בישראל.

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט: "הממשלה הזאת עשתה דבר גדול כשקיבלה החלטה מהירה ונחרצת, לפני כשלושה שבועות, להגביל את הכניסה לישראל ועיכבה מאוד את חדירת הווריאנט לארץ. קנינו למדינת ישראל זמן יקר, ולפחות בשלושה שבועות עיכבנו את האומיקרון".

"הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק", הצהיר בנט. "האומיקרון כבר חדר לארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים עלייה במקדם ההדבקה. זה התחיל".

"הפעם, בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט הזה, צריך להבין שההגנה הקולקטיבית, הלאומית, שהמדינה נותנת, לא מספיקה. כל אחד, כל אזרח, חייב לדאוג לעצמו, למשפחתו ולילדיו".

"אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את הילד שלו. לכם זה לא יעזור הרבה. הגל מגיע. כל משפחה צריכה להיערך. כל אדם צריך לוודא שהוא עצמו מחוסן בשלושה חיסונים ושילדיו מחוסנים. 7 מיליון ילדים בארצות הברית כבר קיבלו את החיסון. אפשר ללכת לקופות החולים מיד, כבר היום, בלי לקבוע תור".

"מדינת ישראל תעשה את חלקה: מערכת הבריאות, מערכת החינוך – כולם מבינים שחייבים להתגייס בכל הכוח לחסן את ילדי ישראל. אבל לכל אחד מאיתנו ישנה גם אחריות אישית. הממשלה עד כה נהגה באחריות והיא תמשיך לנהוג כך. אנחנו נתאים את החלטותינו להיגיון האפידמיולוגי, למצב התחלואה ולתפיסה הכוללת. לא יהיו מגבלות שלא לצורך, אבל היכן ומתי שצריך להדק – נהדק".

בנט ציין כי "מה שהשתנה בימים האחרונים זה שאנחנו בישראל רואים מה קורה בשאר העולם, יש לנו מעין מבט לעתיד: מדינות אירופה בסגר או לקראת סגר, כמו הולנד שנכנסה לסגר מלא של כמעט חודש שהחל להבנתי היום. עכשיו כבר ברור הרבה יותר מה עומד מולנו. אני מבין לגמרי את העייפות בציבור, אבל זו המציאות שאנחנו חיים איתה, והמטרה שלנו ממשיכה להיות לקיים את כלכלת ישראל, את המשק ואת מערכת החינוך כמה שאפשר גם במהלך המגפה".

על פי נתוני משרד הבריאות, 372 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לנגיף מתוך כ-36 אלף בדיקות. לראשונה מסוף חודש אוקטובר, שיעור המאומתים היומי חצה את רף האחוז ועמד על 1.05%. במקביל, נרשמה עלייה נוספת במקדם ההדבקה, והוא עומד כעת על 1.14 – נתון המצביע על כך שהמגפה נמצאת בהתפשטות.

בצל החשש מהתפשטות וריאנט האומיקרון בארץ, נשמרת עדיין היציבות במספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מתוך 131 חולים, מצבם של 81 מוגדר קשה, בהם 48 במצב קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 8,232.

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החוקה של הכנסת, אושר להוסיף את איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן נאסרה. עדכון רשימת המדינות האדומות ייכנס לתוקף מחר.

במהלך הדיון הציגה ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, את תמונת המצב של התפשטות האומיקרון בישראל. עד כה זוהו 134 מאומתים לווריאנט. לגבי 386 מקרים שטרם התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם קיים חשד גבוה להידבקות באומיקרון, וב-107 מקרים נוספים קיים חשד המוגדר כנמוך.

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה