חדשות בארץ

הנרצח בפיגוע הירי בשומרון: יהודה דימנטמן הי"ד

יהודה דימנטמן הי"ד הוא הצעיר היהודי שנרצח בפיגוע ירי סמוך ליישוב חומש שבשומרון. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק כבן שנה

זירת הפיגוע (צילום: Hillel Maeir/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

(עודכן: 22:55)

הותר לפרסום, כי הנרצח בפיגוע הירי הערב (חמישי) סמוך ליישוב חומש שבשומרון הוא יהודה דימנטמן הי"ד, תושב שבי שומרון.

דימנטמן, בן 25, למד בישיבת חומש. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק כבן שנה.

המחבלים ירו מהמארב לעבר הרכב בו נסע דימנטמן. הוא נפצע באורח אנוש, ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו. נריה שלמה פלדמן ואביה אנטמן, שני תלמידים נוספים מישיבת חומש שהיו עמו ברכב, נפצעו ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. לאחר בדיקות הדמיה וקבלת טיפול ראשוני, נמסר מבית החולים כי מצבם מוגדר קל.

אנטמן שחזר מבית החולים את רגעי האימה: "יצאנו מהיישוב חומש. כשבאנו לפנות שמאלה ביציאה, פתאום שמענו צרור יריות. הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל, ואמרתי לנהג שיסע מהר. מישהו מאחוריי באוטו צעק שהוא נפגע בצוואר. הנהג הגביר מהירות, בדרך התקשרנו לכוחות. בכניסה ליישוב שבי שומרון חיכו לנו כמה חובשים והעניקו טיפול ראשוני".

על דימנטמן הי"ד סיפר אנטמן: "הוא היה חבר מאוד טוב שלי. יצא לנו הרבה לדבר. בחור טוב, שכיף להיות חבר שלו. לא חששנו מאירוע של ירי, לא חשבנו שמישהו יירה בנו".

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף אבי בלוט, אמר לכתבים כי הרכב בו נסעו שלושת הצעירים יצא מחומש ונתקל במארב על הציר, במהלכו נורו לפחות עשרה קליעים. כוחות גדולים של צה"ל הגיעו לזירת הפיגוע ופתחו במרדף אחרי חוליית המחבלים. בלוט ציין, כי שלושה גדודים ויחידות מיוחדות הוקפצו כדי לתגבר את הגיזרה: "לא תרחק העת עד שנשים את היד על החוליה הזו. נעשה הכל כדי ללכוד את המחבלים כמה שיותר מהר".

חובשי רפואת חירום במד"א, אריה אלטר ויוסף דסקל, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בסמוך לשער האחורי של היישוב. במושב האחורי ישב צעיר בשנות ה-20 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב ונוסע נוסף היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום כשהם סובלים מפציעות קלות משברי הזכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם לבית החולים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעת תנחומים בעקבות הפיגוע: "בערב עצוב זה אני מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח הערב בפיגוע נפשע בשומרון. אני נושא תפילה להחלמת הפצועים. גם ברגעים הקשים האלה עלינו לעמוד איתנים יחד כנגד הטרור הנפשע. אני מחזק את כוחות הביטחון, וסמוך ובטוח שכוחותינו יפעלו בכל דרך ללכידת המרצחים".

תגיות:פיגוע יריהשומרוןיהודה דימנטמן הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה