אמונה

עם מי השטן התחרט שהוא התעסק? 9 גילויים מתוך תורת הסוד

למה הנשמה מעידה נגד החטאים שעשתה? האם אפשר לעבוד את ה' על ידי יצר הרע? למה זוכים לומדי התורה בדור האחרון? ומי יזכה לגאולה? הנה התשובות על פי הזוהר הקדוש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קבלו 9 ציטוטים מעניינים ומחזקים במיוחד, מתוך קונטרס "מאמרי חיזוק" של המקובל הרב דניאל פריש, בו מלוקטים מאמרי הזוהר עם ביאור "מתוק מדבש".

 

הקב"ה מחכה לרשעים שיחזרו בתשובה

1. "הקב"ה מאריך אפו לצדיקים, ויותר מאריך אפו לרשעים, שמצפה שיחזרו בתשובה או שיולידו בן צדיק. אכן מדקדק הקב"ה עם הצדיקים לנסותם כדי להרים דגלם ולפרסם שבחם הטוב, או להכניע גופם ולהאיר נשמתם. אבל השכינה מייסרת לרשעים כדי לעוררם בתשובה".

 

הנשמה מעידה כנגד הגוף

2. "כשחוטא האדם ומתעלם מחטאו, אז נשמתו מעידה לפני הקב"ה על הגוף שחטא, כדי שלא יהיה נשקע בחטאים, והקב"ה מצווה לשכינה לעוררו לשוב ולתקן. והשכינה מעוררת לאדם על ידי שמביאה עליו ייסורים. ומבואר עוד כי מי שקם בחצות הלילה לעסוק בתורה, אזי התורה מעוררת אותו בדרך לימודו, ברחמים וברכות לשוב ולתקן".

 

מי זוכה למלכות שמים?

3. "אין מעלה גדולה יותר מהשולט על תאוותו, והעומד בניסיון – מלכות שמים שורה עליו. ומבואר עוד כי הגם שהכול גלוי לפני הקב"ה, הנה עם כל זאת ברא ליצר הרע שינסה את האדם, כדי להוכיח לכל את צדקתו, ולהרבות שכרו".

 

מי זורק את כל הכוחות השליליים על השטן?

4. "העומד בניסיון ואינו בועט בייסורים, ומקבלם באהבה, בזה הוא מכניע את כל הכוחות המקטרגים, ומבטל את הדינים מן העולם, ומשליכם על ראש השטן. והשטן מתחרט על שניסה לאדם שניצחו, ועלה לגדולה על ידו".

 

איך אפשר לעבוד את ה' דווקא על ידי יצר הרע?

5. "אהבת ה' בכל לבב היא על ידי שני כוחות שבלב, שהם יצר הטוב ויצר הרע. ועל ידי שאדם כופה ליצרו ועומד בניסיון, בזה הוא עובד את הקב"ה על ידי יצר הרע. יצר הרע נברא לכבודו של הקב"ה, ובהשתדלות יצר הרע לפתות את האדם עושה הוא את רצון קונו, וכשאדם מתגבר עליו הנה מכבד הוא את הקב"ה, ועל ידו זוכה לשכרו הטוב בגן עדן".

 

הקב"ה עוזר למי שנלחם

6. "המשתדל ונלחם עם יצר הרע, הקב"ה עוזר לו ומצילו. ומבואר עוד כי אין יצר הרע מתגבר אלא על מי שמתדבק בקב"ה. אכן סבל הניסיונות והייסורים של הצדיקים הוא לתועלתם ולזכותם".


למה יש צדיקים שנפטרים קודם זמנם?

7. "סילוק הצדיקים מן העולם קודם זמנם הוא בגלל ריבוי חובות הרשעים שבדור, ואז הצדיקים מסתלקים כדי למתק את הדין ולכפר על הדור".

 

לומדי התורה בדור האחרון – ניסיון של דוחק גדול

8. "בדור האחרון יתנסו ישראל בניסיונות רבים, ובפרט העוסקים בתורה שימצאו בדוחק גדול. אכן מי שיתגבר ויעסוק בתורה הנה זה יזכה לתיקון. ומבואר עוד כי העוסקים בתורה, וכן המחזיקים ביד לומדי התורה, בכולם תאיר נשמת משה לסייעם להתגבר על הדוחק בעניות גשמית, ובעוני הדעת מחמת קושיות וכבדות, ויזכו כולם להתקן כראוי".

 

הניסיונות בגלות האחרונה

9. "הגלות האחרונה וניסיונותיה הרבים היא כדי לכפר ולטהר ולצרף את ישראל הקדושים, עד שבעת הגאולה ימצאו טהורים. ומבואר עוד כי הבירור והמבחן יהיה על ידי כובד עול הגלות והצרות, ורק העומדים בניסיונות יזכו אז לגאולה".

תגיות:שטןהיצר הרעצדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה