חדשות בריאות

התחסנו – או שתפוטרו: ההודעה הדרמטית של גוגל לעובדיה

ממסמכים פנימיים של ענקית הטכנולוגיה גוגל, שנחשפו ברשת CNBC, עולה כי החברה דרשה מעובדיה להתחסן והבהירה כי נגד מי שיסרב לעשות זאת יינקטו סנקציות עד כדי פיטורין

(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה לאחרונה לעובדיה בארצות הברית על שורה של צעדי עונשין נגד מי שיסרבו להתחסן נגד קורונה, שבסופם גם איום בפיטורין. כך עולה ממזכרים פנימיים של החברה, שנחשפו הלילה (בין שלישי לרביעי) ברשת CNBC.

במזכר שהופץ על ידי ההנהלה, נדרשו למעלה מ-150 אלף עובדיה של החברה בארצות הברית להצהיר עד ה-3 בדצמבר על כך שחוסנו ולספק מסמך רשמי המוכיח זאת. לחילופין, הועמדה בפניהם האפשרות להגיש בקשה לפטור מחיסון ממניעים רפואיים או דתיים. במזכר צוין, כי לאחר ה-3 בדצמבר החברה תפנה לעובדים שלא הצהירו על התחסנות, שלא התחסנו או שבקשתם לפטור מחיסון לא התקבלה.

"כל מי שנכנס לבניין של גוגל חייב להיות מחוסן במלואו או עם אישור שמאפשר לו לעבוד או להגיע למקום", נכתב במסמך הפנימי של החברה. "בדיקות תכופות אינן מהוות חלופה תקפה להתחסנות".

הנהלת החברה הבהירה, כי עובדים שלא יצייתו עד ה-18 בינואר להנחיות ההתחסנות יוצאו לחופשה בתשלום למשך 30 יום. לאחר מכן הם יועברו לחופשה ללא תשלום למשך שישה חודשים, שבסיומם מי שיסרבו עדיין להתחסן יפוטרו.

הצעד של גוגל מגיע על רקע ההנחיה שהוציא ממשל ביידן לחברות המעסיקות 100 עובדים ומעלה לוודא עד ה-18 בינואר כי עובדיהן מחוסנים לחלוטין או נבדקים לקורונה באופן קבוע. יצוין, כי בית משפט פדרלי הוציא בתחילת החודש שעבר צו שהקפיא את ההנחיה של הממשל ולמעשה מנע את מימושה.

תגיות:חיסוןארצות הבריתגוגלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה