חדשות בארץ

מיום שישי: הכניסה לקניונים – רק לבעלי תו ירוק

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו על הטלת מגבלות חדשות, לפיהן הכניסה לקניונים תתאפשר רק לבעלי תו ירוק. המגבלות ייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה. משרד הבריאות עדכן, כי זוהו 22 מאומתים חדשים לווריאנט האומיקרון בישראל

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע התפשטותו ההדרגתית של וריאנט האומיקרון בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו היום (שלישי) להחיל את כללי התו הירוק על קניונים שגודלם מעל 10,000 מ"ר. ההחלטות, שהתקבלו בדיון עם גורמי המקצוע, ייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה ובכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

על פי המתווה עליו הוסכם, כללי התו הירוק יוחלו על כלל מתחמי המסחר הסגורים (קניונים ודומיהם) שגודלם מעל 10,000 מ"ר, באופן הבא:

* בכניסה למתחם ייסרק התו הירוק על ידי אנשי הביטחון.

* כל אדם המציג תו ירוק שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד (ישתנה באופן יומי), שיאפשר לנוע בצורה חופשית ברחבי המתחם/קניון.

* פטור מהצגת תו ירוק יינתן למי שיבקשו להיכנס למתחם המסחר לטובת כניסה למקום שירות חיוני בלבד (רשימת השירותים החיוניים המותרים תגובש על ידי גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה).

* אדם שייכנס למתחם המסחר לצורך קבלת שירות חיוני לא יקבל צמיד, אלא יהיה רשאי להיכנס למתחם לצורך הגעה למקום השירות החיוני ולקבלת שירות באותו מקום בלבד.

* במקביל להחלת כללי תו ירוק במתחמי מסחר סגורים, ילדים ומבוגרים שחוסנו בחיסון ראשון בלבד יהיו זכאים לקבל תו ירוק זמני, שתוקפו יהיה למשך 30 ימים ממועד קבלת החיסון הראשון.

בנוסף, סוכם כי משרד הבריאות יגבש המלצה לרשימה המעודכנת של הרשימות האדומות, ואלו ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה. במקביל, בנט הנחה לבחון את הרחבת הקריטריונים להגדרת המדינות האדומות, כדי להדק את השמירה על גבולות ישראל מפני התפשטות האומיקרון.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי היום זוהו 22 מאומתים חדשים לאומיקרון. בכך עלה ל-89 מספר המאומתים לווריאנט בישראל.

מבין המאומתים, 57 שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה וטורקיה. 21 מאומתים נוספים באו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת. 10 מאומתים נדבקו בקהילה (שלושה אירועים).

מתוך כלל המאומתים, 21 מוגדרים כלא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון), והשאר מוגנים.

במשרד הבריאות ציינו, כי קיים "חשד גבוה" ל-150 מקרים נוספים של חשיפה לאומיקרון שתוצאות הריצוף לגביהם טרם התקבלו.

ראש הממשלה ואנשי לשכתו, שחזרו אתמול מביקור רשמי באיחוד האמירויות, נבדקו לקורונה עם נחיתתם בישראל ונמצאו שליליים. בדיקת PCR נוספת תתבצע מחר, בהתאם לנהלי משרד הבריאות. מלשכתו של בנט נמסר כי "ראש הממשלה הנחה לנקוט גישה מחמירה בנוגע לבידוד עבורו ועבור אנשי לשכתו, ולהאריך את חובת הבידוד לבאי הטיסה עד לקבלת תשובה מבדיקת PCR שלישית שתתבצע ביום חמישי בבוקר".

תגיות:נפתלי בנטניצן הורוביץנגיף הקורונהתו ירוקאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה