חדשות בארץ

"משמיץ את ישראל": הציוץ של השר בר לב שחולל סערה

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, חולל סערה כשסיפר כי דן עם בכירה בממשל ביידן על "אלימות המתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור". הליכוד: "ממשלת בנט ממשיכה לרדת מהפסים"

בר לב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בר לב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:58)

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, חולל הערב (שני) סערה כשסיפר על פגישה שקיים עם תת מזכירת המדינה של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד, וכתב בטוויטר: "תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

בליכוד הגיבו בחריפות על הדברים: "השר לביטחון פנים עמר בר לב, שתירץ השבוע פיגועים 'בגלל סיבות אישיות', משמיץ את ישראל בפגישה מדינית ומדבר על 'אלימות מתנחלים' במקום על עליית גל הטרור הפלסטיני. ממשלת בנט ממשיכה לרדת מהפסים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את בר לב בבוטות: "‏שמע, סליחה על הבוטות, אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר, ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיני חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן. ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר".

עמיתו של סמוטריץ' לסיעה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הגיב: "תגיד לי, אין לך בושה? יהודים נדקרים ונורים ברחובות בגלל שהם יהודים, במשמרת שלך, ואתה מעז לדבר על אלימות מתנחלים? קונצרטים של יריות בכל לילה בלוד, ואתה מספר סיפורי סבתא על גרפיטי של נער משועמם? זה שיש כאלה שמוכרים תעמולה אנטישמית, זה מובן. השאלה היא למה אתה קונה?".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה אמר כי "בר לב הוא שר ביטחון הפנים הגרוע ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל". חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד מסרה: "לולא הייתי מכירה אותו הייתי בטוחה שזה השר לביטחון פנים של אבו מאזן והרשות הפלסטינית. ‏הגלותיות והרפיסות של האנשים האלה זה פשוט לא ייאמן".

במועצת יש"ע הגיבו: "השר בר לב, אתה שר ברשות הפלסטינית או בממשלת ישראל? הערב נפצעו חמישה ישראלים מזריקות אבנים של ערבים אלימים, לפני שבועיים נרצח יהודי בידי מורה ערבי. השר בר לב, הערב הפקרת את ביטחונם של אזרחיך בידי עלילות אנטישמיות. האם סיפרת לה גם על עשרות האבנים, הבקת"בים ואירועי הפח"ע היום יומיים כנגד האזרחים, החיילים והשוטרים שאתה אמון על ביטחונם? אנחנו דורשים התנצלות דחופה והתנערות של ראש הממשלה מדברי הבל אלו".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, תקף: "בר לב מסית ומתיר את דם המתיישבים וחיילי צה"ל. מדהים איך אל מול עשרות ארועי טרור של ערבים מדי יום, השר לביטחון הפנים בוחר להשתלח בדברים שקריים נגד מתיישבי יו"ש. אני דורש מראש הממשלה בנט להתנער מדברי הבלע של בר לב ולהוקיעם פומבית. יש גבול".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, אמר: "כמה רפיסות, כמה רדידות של שר שאמור לפעול לביטחון הפנים, ובמקום זה הפך את עצמו לנציג המדיני של הפלסטינים. לנוכח אוזלת היד של השר, לא נותר אלא לדרוש מיידית את פיטוריו. אסור שאזרחי ישראל יופקרו בידי מי שפועל לרווחת האויב".

שרת הפנים איילת שקד הגיבה על דבריו של בר לב: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקת"בים על יהודים שקורים מדי יום –  רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשות הפלסטינית. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד".

תגיות:הליכודיהודה ושומרוןבצלאל סמוטריץ'עמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה