חדשות בריאות

ליברמן: "שסוכני הנסיעות ומורי הדרך ישנו מקצוע"

בישיבת הממשלה שדנה בהגבלות, קראה שרת התחבורה מרב מיכאלי לפצות את ענף התיירות. שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב: "סוכני הנסיעות ומורי הדרך צריכים לשנות מקצוע". ארגון מורי הדרך: "ממשלה מנותקת ואטומת לב"

ליברמן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ליברמן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

הממשלה דנה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, בהטלת הגבלות נוספות על הציבור, וזאת ברקע התפשטות וריאנט האומיקרון. במהלך הישיבה דנו השרים, בין היתר, במצבו הקשה של ענף התיירות.

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בדיון כי "לגיטימי להקריב את ענף התיירות", אם כי הוסיפה שיש לפצות את עובדי הענף. שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב על דבריה באי שביעות רצון: "לגבי סוכני הנסיעות ומורי הדרך צריך לומר – תתחילו לשנות מקצוע. מ-4.5 מיליון תיירים ירדנו ל-200 אלף, וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך כבר שינו תחום".

בהמשך הוסיף ליברמן כי הוא "לא רוצה להיות כמו בממשלה הקודמת שמפזרים כספים לכל מי שמרים את היד. גם בתחזיות הכי אופטימיות בשנת 2025, אנחנו לא רואים אפילו מיליון תיירים".

שר האוצר הקודם, חבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד), הגיב בחריפות על דבריו של מחליפו: "ליברמן בתגובה להצעות לסייע למי שיפגע מהקורונה: 'אני לא רוצה להיות כמו בממשלה הקודמת לחלק כסף לכל מי שמרים את היד, שילכו לחפש עבודה חדשה'. איזו גסות ואטימות לב. אני גאה בסיוע שנתתי למיליון מובטלים ומאות אלפי עצמאים לעבור את המשבר והתקופה הקשה".

בארגון מורי הדרך אמרו כי "המסכה הוסרה מעל פניה של הממשלה. זו ממשלה מנותקת ואטומת לב, שלא רואה ממטר עשרות אלפי אזרחים ללא שום הכנסה. ממשלה שלא מבינה שהיא זאת שגרמה לזה. מי שצריכים להחליף מקצוע הם שרת התחבורה הכושלת, שאת כשלונה כל אזרח מרגיש כל יום בפקקים, ושר האוצר שזורק ישראלים לגורלם המר. אנו אזרחים שומרי חוק שאוהבים את המדינה ומשמשים שגרירי הסברה שלה. בזמן שהמשק כולו נפתח אנחנו נותרנו מאחור".

בישיבת הממשלה אישרו השרים את העדכון במתווה הכיתה הירוקה, שסוכם בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון. המודל בגירסתו המתוקנת לא יחול על כיתה שבה אומתו שני תלמידים מאומתים – תרחיש המהווה כ-5% מהמקרים המדווחים. עוד הוחלט כי במידה ואומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי. מודל הכיתה הירוקה לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

במסגרת עדכון המודל, סוכם כי במצבים בהם הכיתה הירוקה לא תופעל, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק.

הממשלה אישרה, בנוסף, את הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג למשך עשרה ימים נוספים.

מתווה הכניסה והיציאה מן הארץ:

* תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

* ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים, על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

* ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי – יידרשו להשלים בידוד מלא.

* ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה שלילית שלהם ושל כל הנוסעים שהיו עמם בטיסה. לאחר קבלת תשובה שלילית הם יועברו להמשך בידוד ביתי, וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הם ישוחררו מבידוד.

תגיות:אביגדור ליברמןמרב מיכאלינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה