חדשות בארץ

משה ליאון נגד המשטרה: להפסיק את השימוש בבואש

ראש העיר ירושלים דרש ממפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, להפסיק מיידית את השימוש בחומרי בואש נגד מפגינים: "תגובה לא מידתית". 24 בני אדם נעצרו בבירה במהלך הפגנת מחאה במלאת שנה למותו של אהוביה סנדק ז"ל

ההפגנה בירושלים, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ההפגנה בירושלים, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שוחח אמש (מוצאי שבת) עם מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, ודרש להפסיק באופן מיידי את השימוש שעושה המשטרה נגד מפגינים בחומרי הבואש שגורמים נזקים לסביבה ולבתי התושבים.

דרישתו של ליאון באה על רקע השימוש המוגבר שעשתה המשטרה לאחרונה בבואש, בין היתר כדי לפזר מפגינים המוחים בדרישה לחקור את מותו של אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי ולהעמיד לדין את השוטרים המעורבים.

"אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים", אמר ליאון בתום השיחה. "זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים, ועל כולנו לזכור זאת".

"ההפגנה מתקיימת לכמה שעות, ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע".

"ביקשתי ממפקד המחוז להורות על הפסקת השימוש בבואש בתחומי העיר, ואני מקווה שכך ייעשה", הוסיף ליאון. "אני מצפה מכולם להתחשב בתושבי השכונה, וקורא למפגינים לשמור על הוראות החוק ולממש את זכותם הדמוקרטית למחאה בצורה חוקית ולא אלימה".

מאות בני אדם הפגינו אמש בכניסה לירושלים, במלאת שנה למותו של סנדק. במהלך המחאה חסמו עשרות מהמפגינים את ציר הרכבת הקלה והתעמתו עם שוטרים. מארגון חוננו נמסר על מעצרם של 24 בני אדם, בהם שמונה קטינים. 15 מהעצורים שוחררו במהלך הלילה. שאר העצורים יובאו היום לדיון בבית משפט, בהם קטינה בת 14.

נציג חוננו, עורך הדין דניאל שימשילשוילי, אמר כי "‏המשטרה שוב נוקטת ביד קשה כלפי מפגינים, ברובם קטינים, בלי פרופורציות ביחס למה שהם לכאורה ביצעו, ומונעת מהם להביע את מחאתם החוקית והלגיטימית". לדבריו, "הפעם נקטו כלפי המפגינים ביד קשה, אף יותר מפעמים קודמות".

תגיות:משטרת ישראלבואשמשה ליאוןאהוביה סנדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה