חדשות בארץ

נתניהו מגיב לטראמפ, פיצוץ בלבנון: סיכום חדשות השבת

מספר המאומתים לווריאנט האומיקרון בישראל עלה ל-35, ישראל התייעצה עם ארצות הברית לפני שתי תקיפות נגד תוכנית הגרעין האיראנית. כל מה שחשוב לדעת

אא

משרד הבריאות עדכן אתמול (שישי), כי זוהו 14 מאומתים חדשים לוורייאנט האומיקרון. בכך עלה מספר המאומתים לוורייאנט בישראל ל-35.

24 מבין המאומתים שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות ובלרוס. 6 מאומתים היו במגע עם שבים מדרום אפריקה ואנגליה, וחמישה נדבקו בקהילה.

מבין 35 המאומתים, 10 אינם מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון), והשאר מוגנים.

במשרד הבריאות ציינו, כי קיים "חשד גבוה" ל-52 מקרים נוספים של חשיפה לוורייאנט, שתוצאות הריצוף לגביהם לא התקבלו.

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח היום, כי ישראל עדכנה את הממשל האמריקני והתייעצה איתו לפני הוצאתן לפועל של שתי תקיפות נגד תוכנית הגרעין של איראן.

על פי הדיווח, מדובר בתקיפה שבוצעה בחודש יוני האחרון נגד מפעל לייצור צנטריפוגות להעשרת אורניום באזור כראג', מערבית לבירה טהראן. התקיפה השנייה בוצעה בחודש ספטמבר נגד בסיס טילים במדינה.

העיתון האמריקני דיווח עוד על חילוקי הדעות בין ישראל וארצות הברית בסוגיית הגרעין האיראני. בישראל חוששים, כי ממשל ביידן יגיע להסכם גרעין עם איראן שלא יעמוד בדרישות הישראליות ויפעל למנוע מישראל חופש פעולה צבאי. בין היתר, דווח בהקשר זה על שיחה שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. גורמים בשתי המדינות הגדירו את השיחה כ"מתסכלת".

פיצוץ ענק אירע אמש במחנה פליטים פלסטיני בעיר צור שבדרום לבנון. מקורות תקשורת ערביים דיווחו כי הפיצוץ התרחש במחסן תחמושת של חמאס, שמוקם מתחת למסגד, וזאת כתוצאה מדליקה שפרצה בסמוך והתפשטה אליו. בתחילה דווח כי באירוע נהרגו לפחות 12 איש, אולם בהמשך טענו גורמים בלבנון כי לא היו הרוגים באירוע.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב על הביקורת הקשה שהטיח בו נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, בשל הסרטון בו בירך את הנשיא ג'ו ביידן לאחר נצחונו בבחירות. "מעריך מאוד את התרומה הגדולה של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולביטחונה", נמסר מטעמו של נתניהו. "הוא גם מעריך מאוד את החשיבות של הברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית, ועל כן היה חשוב לו לברך את נשיא ארצות הברית הנכנס".

בריאיון לעיתונאי ברק רביד תקף טראמפ את נתניהו, והאשים אותו בחוסר נאמנות: "אני אהבתי את ביבי, ואני עדיין אוהב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות". לדבריו, "לא היה אף אחד שעשה יותר עבור נתניהו ממני. לא היה אף אחד שעשה עבור ישראל יותר ממני. והאדם הראשון שרץ לברך את ביידן היה נתניהו. ולא רק שהוא בירך אותו – הוא עשה את זה בסרטון וידאו. הוא היה יכול לשבת בשקט". עוד הוסיף, כי נתניהו "עשה טעות נוראית. התאכזבתי ממנו רק ברמה האישית".

לפחות 50 בני אדם נהרגו בסופת טורנדו שפגעה במדינת קנטקי שבארצות הברית. סופות נוספות הכו גם בארקנסו, אילינוי, טנסי ומיזורי. בארקנסו דווח על שני הרוגים.

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרשה ממנו להתפטר. הדרישה באה בעקבות הדיווח השבוע בחדשות 12, בו צוטט מנדלבליט כמי שבשיחות סגורות תקף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והאשים אותו בסיכון הדמוקרטיה הישראלית, זאת על רקע התנגדותו למינויים שניסה נתניהו לבצע.

במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לשר המשפטים גדעון סער ולפרקליט המדינה עמית איסמן, הבהירה התנועה למשילות ודמוקרטיה כי אם מנדלבליט לא יתפטר, תוגש עתירה בעניין לבג"ץ.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה מעונן בעננות בגובה רב. בהרי הצפון יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות ערות. הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל בעונה. ביום שני מזג האוויר יהיה דומה.

ביום שלישי תחול ירידה בטמפרטורות. צפויים לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. לקראת צהריים הגשם יתחזק ויתפשט לנגב, וילווה בסופות רעמים יחידות. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית. צפויים עדיין גשמים מקומיים בצפון ולאורך מישור החוף. הטמפרטורות יוסיפו לרדת במידה ניכרת.

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונההגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה