חדשות בריאות

עימות: בנט הציע סגר על לא מחוסנים, הורוביץ התנגד

במהלך דיון הערכת מצב בנגיף הקורונה וזן האומיקרון, הציע ראש הממשלה נפתלי לבחון הטלת הגבלות משמעותיות על לא מחוסנים, כולל סגר. שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו הביעו התנגדות

בנט והורוביץ (צילום: MOTI MILROD/POOL)בנט והורוביץ (צילום: MOTI MILROD/POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ קיימו היום (חמישי) הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון.

על פי הדיווחים, בדיון נרשם עימות חזיתי, שלווה בצעקות, בין בנט והורוביץ. בנט הציע להטיל הגבלות משמעותיות על לא מחוסנים, ולבחון בין היתר את האפשרות להטיל עליהם סגר ולאסור עליהם לצאת לחו"ל, כל זאת במטרה למנוע התפרצות מחודשת של תחלואה. הוא אף ביקש מהמשנה ליועמ"ש, עורך הדין רז נזרי, לבדוק את ההיתכנות המשפטית להטלת חובת חיסון על האוכלוסייה. הורוביץ ובכירי משרד הבריאות הביעו התנגדות להצעות, בטענה שמדובר במהלכים דרסטיים שאינם נדרשים בשלב זה.

בסיום הדיון נמסר בהודעה רשמית כי "הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דו"חות באופן מיידי, ללא התראות, למפרים את הכללים. המשרד לביטחון פנים יוביל את ההיערכות למול משטרת ישראל. ראש הממשלה הנחה את גורמי המקצוע לבחון אפשרויות להטלת הגבלות על לא מחוסנים. בעניין ההגבלות בנתב"ג, ייקבע דיון נוסף בהמשך".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן על עלייה נוספת במקדם ההדבקה, העומד כעת על 1.09. אתמול אובחנו 651 מאומתים חדשים לקורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות לנגיף עמד על 0.69%. בבתי החולים מאושפזים 134 חולים, ביניהם 96 במצב קשה. מצבם של 62 חולים מוגדר קריטי. מפרוץ המגפה נפטרו 8,210 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:נפתלי בנטניצן הורוביץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה