חדשות בעולם

מהלך דרמטי בניו זילנד: מכירת סיגריות תיאסר לחלוטין

ממשלת ניו זילנד הודיעה על כוונתה להעלות בהדרגה את הגיל המינימלי המותר לקניית סיגריות ומוצרי טבק ולהטיל הגבלות נוספות על תעשיית הטבק במדינה. המטרה: להפוך את ניו זילנד למדינה נקייה מעישון

(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

ממשלת ניו זילנד הודיעה היום (חמישי) על כוונתה לקדם תוכנית הדרגתית להעלאת הגיל המותר לקניית סיגריות ומוצרי טבק, כך שבסופו של המהלך העישון ייאסר לחלוטין במדינה.

מדובר באחד הצעדים הדרסטיים שננקטו במדינה כל שהיא נגד תעשיית הטבק. קניית מוצרי טבק מותרת כיום בניו זילנד רק לבני 18 ומעלה. שרת הבריאות איישה ווראל הודיעה, כי החל מ-2027 הגיל המינימלי לרכישת מוצרי טבק יעלה מדי שנה בשנה אחת, כך שהדור הבא לא יוכל לרכוש מוצרי טבק באופן חוקי.

"זהו יום היסטורי לבריאות האזרחים שלנו", אמרה ווראל. "עישון הוא עדיין הגורם המוביל למוות שניתן למנוע. אנחנו רוצים לוודא שצעירים לא יתחילו לעשן לעולם. כל מי שיהיה בן 14 ברגע כניסת החוק לתוקף לא יוכל לעולם לרכוש טבק באופן חוקי".

בנוסף להגבלת הגיל, המדינה מתכננת צעדים נוספים שיפחיתו את נגישות האזרחים למוצרי טבק. בין הצעדים – הפחתת הכמות החוקית של ניקוטין במוצרים לרמות נמוכות מאוד, וכן קיצוץ דרמטי במספר החנויות בהן ניתן לרכוש סיגריות באופן חוקי – מכ-8,000 כיום לפחות מ-500.

ההגבלות השונות יובאו לחקיקה בפרלמנט בשנה הבאה, וצפויים לזכות לרוב. כיום, כ-13% מהמבוגרים בניו זילנד מעשנים. הרפורמה נועדה להוריד את שיעור המעשנים לפחות מ-5% ב-2025. כאמור, היעד הסופי של הרשויות הוא להפוך את ניו זילנד למדינה נקייה מעישון.

תגיות:סיגריותעישוןניו זילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה