הדרכה למתחזקים

"למה הדתיים מגזימים?", וזו התשובה המבריקה שהשיב הרב

"למה צריך ללכת לתפילה בכל שבת?", שואל תום את הרב אהרן מוס. "אני הולך פעם או פעמיים בשנה, וזה נראה לי מספיק". אתם תאהבו את התשובה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני עושה ג'וגינג כל יום שישי אחר הצהריים, ולעתים קרובות אני עובר ליד בית הכנסת שלכם. אני רואה שמגיעים אליכם די הרבה אנשים. אם להיות כנה, אני לא מבין מבין למה אנשים הולכים לתפילה בכל שבת. אני הולך פעם או פעמיים בשנה, וזה נראה לי מספיק". את השאלה הזו הפנה תום לרב אהרן מוס, דרך אתר "בית חב"ד".

הרב מוס, מלמד קבלה ויהדות בסידני, אוסטרליה, השיב את התשובה הבאה: "אני שמח לשמוע שהתחלת לעשות ג'וגינג. אבל האם אתה באמת צריך לעשות ג'וגינג כל שבוע? לא מספיק פעם בשנה? 'כמובן שלא', תענה לי. כדי להישאר בכושר עליך לשמור על מסגרת אימונים סדירה וקבועה. אם לא תתאמן די הצורך, גופך ייעשה איטי ועצל יותר. אנשים שאינם מתאמנים אולי יגידו שהם מרגישים בסדר, כאילו אין להם צורך בהתעמלות כלל. אך למעשה הם רק מטעים את עצמם – הם עצלנים כל כך עד שהם לא מסוגלים להתמודד עם העובדה שהם לא בכושר.

"עם זאת, אם תתעמל יתר על המידה: אתה עשוי להגזים ולהיפצע; ואז, לא זו בלבד שלא תוכל להתעמל – אתה גם תתמוטט", ממשיך הרב מוס להסביר לתום את עקרונות הפעילות הגופנית. "האתגר שעליך להציב בפני גופך אמור להביא אותו עד לשיא הסיבולת, אך לא מעבר לשיא הזה. אם תגיע לאיזון הנכון בין עשיית-יתר לבין ביצועים ירודים מדי, אזי תשפר בהדרגה את הכושר הגופני שלך, ועם הזמן תגלה שאתה יכול לשפר את יכולתך במידה ניכרת ושאתה משיג את הישגיך בקלות רבה יותר.

"בריאות הנפש כמוה כבריאות הגוף", מסביר הרב מוס במתק שפתיו. "אם לא נציב בפני עצמנו אתגרים רוחניים, נוכל להיתפס לשאננות ולהתרגל לחיים מונוטוניים ובינוניים. חושינו יהיו קהים עד כדי כך שאפילו לא נרגיש שאנו מחמיצים משהו. יחד עם זאת, אם ננסה לשנות את חיינו מהר מדי ולקפוץ לתוך ים הרוחניות, יש סכנה שנגיע לאפיסת כוחות וניפול עמוק אפילו יותר ממה שהיינו לפני כן.

"על כל אדם להעריך באופן מציאותי את מה שהוא זקוק לו כדי לשמור על כושרו הנפשי. מהיכן אני מקבל השראה? מתי לאחרונה חוללתי שינויים פנימיים ונהניתי מצמיחה אישית כאדם? האם אני דוחף את עצמי עד קצה הסיבולת במישור הנפשי, או שאני רק מרחף?", ממשיך הרב מוס להסביר.

"ההליכה לבית כנסת היא צורה אחת של תרגול רוחני. הגיע הזמן לפתח את שרירי הנפש באמצעות תפילה, הגות ולימוד. יש מי שעבורם הליכה לבית הכנסת פעם בשבוע תהיה הפרזה. ייתכן שבשבילם יהיה אתגר מספיק בביקור חודשי בבית הכנסת.

"בשביל אחרים, מינון של פעם בשבוע הוא בדיוק האיזון הנכון. ולבסוף יש מי שבשבילם פעם בשבוע זה לא מספיק – הם צריכים להיות שם כל יום כדי שנפשם תשמור על כושר.

"לפעמים אתה צריך מאמן אישי שייעץ לך היכן להתחיל ומה לעשות אחר כך", ממשיך הרב מוס להמשיל בין כושר גופני לכושר רוחני, ומוסיף בהומור דק: "נדמה לי שהרב שלך יכול לתת לך את התשובות..."

 תשובות נוספות של הרב אהרן מוס ממתינות לכם באתר הידברות.

תגיות:דתייםתפילההדרכה למתחזקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה