חדשות בארץ

דיון מיוחד בכנסת: "אסור להתעלם מהאלימות של ערביי ישראל נגד יהודים"

בכנסת נערך כנס מיוחד, שהוקדש ל"אלימות, הסתה ופרוטקשן של ערבים נגד יהודים בנגב, בגליל, בירושלים ובערים המעורבות". ח"כ בצלאל סמוטריץ': "שורשי האלימות לאומניים, הניסיונות לטשטש זאת מסוכנים". ח"כ שלמה קרעי: "מתפתחת לנו מתחת לאף מלחמת עצמאות שנייה"

התפרעויות ברמלה, מאי 2021 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)התפרעויות ברמלה, מאי 2021 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

בכנסת התקיים היום (רביעי) כנס מיוחד שכותרתו "אלימות, הסתה ופרוטקשן של ערבים נגד יהודים בנגב, בגליל, בירושלים ובערים המעורבות". הדיון נערך ביוזמתם של חברי הכנסת שלמה קרעי ובצלאל סמוטריץ'.

בכנס הוצגו ממצאים על האלימות הגוברת ועל הטיפול המשטרתי והפלילי כנגד הפורעים. בין המציגים היו ארגוני החברה האזרחית, בהם רגבים, התנועה למשילות ודמוקרטיה, חוננו, הוועד להצלת הנגב, עד כאן ופורום משפחות הערים המעורבות. עיתונאים ממספר כלי תקשורת שמסקרים את אירועי האלימות הציגו סיפורים אישיים על הסיקור והחיים בערים המעורבות.

קרעי אמר בפתח הדברים: "התכנסנו כאן הבוקר לא כתגובה לכנס ההזוי של השמאל-הפוסט ציוני לפני כשבועיים, אלא כי בחצי השנה האחרונה מתפתחת לנו מתחת לאף מלחמת עצמאות שנייה. לצערי, אין כיום בישראל ממשלה ציונית שמעוניינת להגן על בני העם היהודי בארצו. לכן אנחנו כאן – להתריע, לזעוק, להכיר את המציאות המדאיגה כפי שהיא מבלי לטמון את הראש בחול, ולהתכונן לימים שיבואו".

לדברי קרעי, "למשטרה אין מוטיבציה להתאמץ להביא פורעים לדין, כי בתי המשפט מחזירים אותם מחוזקים יותר וגיבורים יותר לרחובות. המערכת הזו זקוקה לטיפול שורש".

"התשובה היחידה לפרעות האלו, לרצח היהודים על ידי הערבים 'שלנו', היא – בלשונם ובשפתם – נכבה", הצהיר קרעי. "מי שמסית נגד מדינת ישראל במסגדים, מי שפועל באלימות כלפי יהודים מתוך מניעים לאומניים ונגד מדינת ישראל, צריך לתת את הדין ולהיענש בחומרה וכן לשלול את אזרחותו".

חבר הכנסת סמוטריץ' הוסיף: "לא ניתן להתעלם עוד מעליית המדרגה באלימות של ערביי ישראל בחודשים האחרונים כנגד יהודים, בכמות ובאיכות ובכל הארץ. שורשיה של האלימות הזו לאומניים, והניסיונות לטשטש זאת ולחפש סיבות אחרות הם מסוכנים ולא יאפשרו למגר את הטרור והאלימות".

"ערביי ישראל הם דואליים – אזרחים מצד אחד ובעלי זהות לאומית אויבת מהצד השני. המציאות הזו היא אתגר דמוקרטי, וההתמודדות איתו נעוצה במישור התודעה ובהכרה במציאות. למרבה הצער הממשלה הזו, שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים בתנועה האסלאמית, מפיחה רוח במפרשי האלימות והטרור ועסוקה בטשטוש וטאטוא מתחת לשטיח".

תגיות:אלימותבצלאל סמוטריץ'החברה הערביתשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה