חינוך ילדים

ר' יהונתן שוורץ משתף: "5 המילים של האדמו"ר מבעלז – שינו את חיי"

ר' יהונתן שווארץ, גראמר חסידי מצליח, חשף את סיפורו האישי בפני אלפי מאזינים. הוא תיאר את הקשיים שעבר כילד, ואת 5 המילים שאמר לו הרבי מבעלז – ושינו את כל חייו

  • ד' טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגראמר החסידי, ר' יהונתן שווארץ, חשף את סיפורו האישי בפני אלפי מאזינים. הוא גולל את הקשיים שעבר כילד, כשכל סובביו בטוחים ומשדרים: "לא יצא ממך שום דבר", ואת 5 המילים שאמר לו האדמו"ר מבעלז, שהצילו, לדבריו, את חייו.

ר' יהונתן שווארץ, דמות מוכרת בקהילה החסידית בארצות הברית, הוציא במשך שנים אלבומים עם ניגונים שכתב באידיש עם גראמן מקוריים. כיום הוא מחזק אלפי יהודים באמצעות מסירת שיעורים קצרים על פרשת השבוע.

בימים האחרונים חשף לראשונה, באומץ רב, את סיפורו האישי. הוא מספר על חייו כילד יתום מתקשה כילד וכבחור, שכולם היו בטוחים: "לא ייצא ממך שום דבר". עד שהגיע הרגע ששינה לו את החיים, בחג החנוכה. "היה זה בחג החנוכה, בעת שהשתתפתי במעמד ההדלקה אצל האדמו"ר מבעלז", מספר ר' יהונתן. "כאשר הרבי יצא מבית המדרש, נעמדו החסידים כולם בשתי שורות ארוכות. גם אני הייתי, כמובן, ביניהם.

"עמדתי שם. החליפה שלי לא היתה סגורה עד הסוף, ושעון הכיס שלי בלט מהחליפה. כאשר הרבי עבר לידי הוא ראה את השעון, הוציא אותי ואמר לי משפט קצר שלא אשכח כל חיי. 'לבחור זהב מגיע שעון זהב'", מספר ר' יהונתן בהתרגשות, ומוסיף: "ואחרי המשפט הזה עשיתי שינוי גדול בחיי".

"אז אפילו לא הייתי קרוב ל'בחור זהב'", הוא מוסיף בכנות, "אבל אז התחיל השינוי שלי. "'אני בחור זהב ואני יכול', זה היה משפט המפתח. נהייתי בדחן, זכיתי לשמח את כל האדמו"רים בכל העולם. ברוך השם, השתקמתי נהייתי למה שנהייתי.

ר' יהונתן מסיים את סיפורו האישי בדבריו של רבי שלמה מבאבוב, שאחד מחסידיו היה מלמד בתלמוד תורה בשעות הבוקר, ויהלומן בשעות הערב. "הרבי מבאבוב אמר לחסיד כך: 'תדע, שבבוקר אתה מתעסק עם יהלומים, ובערב אתה מתעסק עם אבנים'. כך ההסתכלות שלנו צריכה להיות. היום הדור זקוק מאד לעזרה בחינוך, וכפי שכבר אמר הרבי מבעלז שהיום הכול נעשה קל יותר ויותר – חוץ מדבר אחד, שזה חינוך הילדים".

 הרב זמיר כהן בסדנת חינוך ילדים עם טיפים מעשיים, והפעם - גיל ההתבגרות

לסדנת חינוך ילדים עם הרב זמיר כהן, לחצו כאן

תגיות:בעלזחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה