מעניין

מורה הגה שיטה גאונית במבחן, כדי לתפוס מעתיקים. לא תאמינו כמה ’נלכדו’

מורה יצרה שאלה גאונית במבחן כדי לתפוס תלמידים שמרמים - לא תאמינו כמה 'נלכדו'

  • ג' טבת התשפ"ב
אא

סטודנטים שהניחו שהמורה שלהם 'מבוגר מדי' בכדי להבחין בשיטות הרמאות העדכניות שלהם במבחנים - נתפסו על חם, לאחר שהמורה הגה שיטה מבריקה כדי לתפוס אותם. 

היה זה במבחן גמר של הפקולטה להנדסה, באחת מהאוניברסיטאות המוכרות ביותר בארצות הברית. 

אחד התלמידים סיפר כי "בזמן שכולם התיישבו והתכוננו להתחיל את המבחן, חצי מהכיתה יצאה לשירותים, ועוד הרבה תלמידים יצאו לשירותים במהלך המבחן. זה הרגיש ממש הרבה יותר מהרגיל".

אותו תלמיד סיפר כי בתחילה חשב שהתלמידים מחפשים ודאי את התשובות למבחן, בטלפונים שלהם. "רק אחרי שעזבתי את אולם הבחינות, נזכרתי שיש שאלה אחת מסוימת שלא קשורה למה שלמדנו בכיתה, והיו לה שני חלקים. חלק א' היה די קל, אבל את החלק השני של השאלה, לא היה לנו מושג איך לפתור. אני מניח שזו השאלה שהכשילה את כולם". חלק מהתלמידים פשוט השאירו את השאלה הזו ריקה, היות והניקוד עליה היה 5 נקודות בלבד מתוך 100.

רק לאחר שכל המבחנים הוגשו, המורה שלח לכל תלמידי האוניברסיטה אימייל, שהסביר את השאלה המכשילה במבחן. "זו השיטה ה'שטנית' שלי לתפוס את אלה שנתנו לעצמם קצת עזרה מבחוץ והגיעו לאתר X שחשף את התשובה".

הסטודנט שחשף את השיטה של המורה, הסביר כי הוא ידע שתלמידים יוצאים לשירותים כתירוץ, ובזמן הזה מחפשים תשובות בטלפונים שלהם. "הוא בכוונה הפך את חלק ב' של השאלה לבלתי פתיר, כדי שתלמידים ייכנסו לתשובה שהופיעה להם ברשת. הוא יצר חשבון משלו וענה על השאלה עם פתרון השברים. על פניו במבט ראשון, נראה היה שזו התשובה. אבל למעשה, זה מאוד לא סביר שמישהו יעשה את אותן הנחות וטעויות 'באופן עצמאי'".

זה גם מה שחשב המורה, ששיטתו הצליחה לעקוב אחר התלמידים המעתיקים. 

אולי בבית הספר התיכון נושא ההעתקות בבחינות 'עובר בשקט', אולם לא באוניברסיטה ולא הפעם. מתוך 99 בחינות שנמסרו - 14 תלמידים 'נפלו' ברשת של המורה הגאון, וכתבו את התשובה המדויקת - שהמורה שלהם פרסם באינטרנט. לאחר הטעות הקריטית, כולם קיבלו ציון כללי של אפס (!), ושמותיהם הופצו לכל המורים במחלקות האוניברסיטה השונות. 

בד בבד דווח לדיקן האוניברסיטה כי התלמידים הללו הפרו את ההתחייבות האקדמית שעליה חתמו. ולעומת זאת, כל התלמידים שלא רימו - קיבלו ציונים מלאים על השאלה המזוייפת. 

תגיות:מבחןמורהתרגילרמאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה